söndag 24 oktober 2010

Teamwork!


Söndag-veckans tråkigaste dag näst efter Måndagar.
Trots detta känner vi oss ganska nöjda eftersom vi på 3 timmar har hunnit handla, måla ett bord (jodå..före-efterbilder kommer så småningom), dammsugat, tvättat golv, bäddat rent i ungarnas sängar, tvättat, städat badrum o förberett för morgondagen.
Som avslutning på slav-görat blev det fika med varm choklad och muffins..

Nyss reste sig blivande maken o mumlade något ohörbart, jag sa "Va?!" o då mumlade han IGEN..när jag sa "Va!?" igen så hämtade han tratten från köket, satte mot mitt öra o sa HÖGT o TYDLIGT:
"Jag går och tar ett bad, hörde tant vad jag sa nu?"

Charmigt..verkligen



Imorgon är en lååång dag på jobbet, detta gör mig sjukt stressad eftersom barnen är ensamma hemma några timmar innan jag kommer.
 (blivande maken är oftast bortrest på måndagar) 
Under dessa timmar ringer jag och blivande maken hem ungefär 273 ggr o kollar så att allt är ok..
Jag MÅSTE gå ner i tid till nästa höst helt enkelt annars omkommer jag i blödande magsår!

Vad har ni gjort idag?

Kram


8 kommentarer:

Sirpa sa...

Jesses vad du har hunnit! ...hörde du? :)
Jag var just hos örondokror och han sa, hör lika dåligt som före!! Just!
Här hemmasysslor, snickeriet, huvud som går runt, går runt!!!
Har en fin start på veckan!
Kram Sirpa
Ps Prova inte stressa!!!

Farmor Agge sa...

Ja jo renbäddat,tvättat nån maskin tvätt,umgåtts med barn och barnbarnet. Givetvis FIKAT...:) Ja jisses annars hade jag väl varit sjuk!!!!:) Gjorde en morotskaka till fikat idag. Ja jädrar vad go den var!!!:) Ha en skön vecka!!!Kramiz på dej!!

Sari sa...

Oj, vad ni hann med under tre timmar!! Ni måste vara supereffektiva!
Söndagkvällar har tidigare inneburit jobb, jobb, jobb för min del. Planering och förberedelse inför kommande vecka, men eftersom jag nu är ledig på måndagar, så börjar det eviga kvällsarbetet på måndagkvällar istället....
Hoppas det går bra imorgon!
Kram Sari

Nattmia sa...

Just denna söndagen har jag velat skall gå fort, iaf natten nu för jag jobbar.. Måndagen gillas då är jag ledig :-)

Men vad ni har hunnit med hemma.. Jag borde sätta lite fart på en massa måsten hemma..

Kram Mia

Elle sa...

Inte illa för tre timmar! Ni verkar väldigt effektiva!

När jag är hemifrån är det barnen som ringer 273 ggr för att fråga var jag är, vad jag gör och om jag kommer snart...*ler*

Idag är lovet slut och nu ska jag väcka dem. Det blir nog jättekul...
Hörde kommentarer under söndagen i stil med:
"Jag tänker INTE gå till skolan" och "Jag mår illa..." och "Glöm det"
Ja, det blir nog en rolig vecka det här!

Ha det bra och ta det lugnt!
Kram Elle

Vardag och flärd sa...

Hej, håller fullständigt med dig om att söndag är veckans tråkigaste dag, har aldrig tyckt om söndagar.
Förstår din frustration över att barnen är själva hemma, jag kände likadant när jag lämnade mina och man måste bara få känna så, det blir bättre så småningom.
Ha det gott!
Kram Eva

Sirpa sa...

Hej vännen!
Hoppas ni har haft lika fint väder som här...blå himmel o SOL!
Måndag..ja, men man kan väl prova tänka att den är en bra dag:/
Jag började med en promenad!
Har det bra!
Kram Sirpa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åååh herre guuu, Git, shit jag har glömt att fjäska!!!!!! Vad ska jag hitta på så här i elfte timmen, utlottningen tar ju slut idag!!!!!!!!!!!!

Jag kan ju glädja dig med att jag suttit och skrattat konstant i 15 minuter/en kvart åt dina senaste inlägg...förlåt, förlåt att jag missat några...men effekten blev större när jag fick läsa alla i ett svep. Du, tårarna har sprutat, familjen kommer och tittar osäkert i dörren...liksom är det något fel mamma...dotterns pojkvän börjar undra om han verkligen ska fortsätta besöka detta hus...

Sortera lugnt!
Kram,
Regina