onsdag 6 oktober 2010

Stenkul!



På en viss strand i ett visst län kan man plocka dessa deformerade tegelstenar.
Om jag, blivande maken, barnen o en IKEA-påse var inblandade eller ej i låter jag vara osagt då man inte får plocka dessa stenar.

På framsidan av vårt lilla hus har vi en liiiten delvis stenlagd rabatt, där ligger oxå en sån här sten som bryter av mot de andra lite käckt.
När mellersta barnet såg detta utbrast han:
"Men VARFÖR ligger det en ful tegelsten i rabatten mamma?!"
Jag svarade som vilken pedagogisk mamma som helst:
"Alltså..tigger du stryk unge!?"

Jag håller med mamma, Ungar är inte kloka!!
 Fast vänta nu..JAG är ju HENNES unge..hmmm..då menar hon MIG?!?

De är inte bara vackra utan även bo för tvestjärtar, det märkte jag igår när jag tog stenen i handen.
Kan hända att grannarna (som envisas med att vara ute samtidigt som mig! ;) har pip i öronen än efter mitt smått gälla ill-skrik..


Nu ska jag äta godis enbart för att det är skitgott.

Kraaaaam

2 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Sådana stenar har jag i alla de former. Vi brukar samla dem på en speciell strand i södra Danmark, som vi döpt till ljusstakestranden. Man kan nämligen hitta en viss modell som passar perfekt till ljusstakar. En sån som du har använder jag som pennställ.
Kram Pia

Elle sa...

Still alive...
Kul att du saknar mig! *ler*

Du verkar ju vara stenrik...

Ska försöka slänga ihop ett inlägg idag!
Kram Elle