fredag 29 oktober 2010

Skillnad på folk o folk..

Inom radien av ca 2 mil ligger det två stora köpcentra. Vardagar brukar vi handla på det som ligger närmst stan o på helgen tar vi det som ligger en bit utanför.
 Nu ska vi kolla in skillnaderna på kunderna:

Köpcentrat nära stan
Normal-"fin" klädsel, avviker ngn så stirras det. En del snobbar och fjortisar. På helgerna klär folk sig lite finare här för att gå o shoppa/mingla med miljontals andra..
 Kunderna är allt från medelsvensson och ungdomar till "åååhhh såååååå fiiina vi är!"

Köpcentrat utanför stan
Här blir DU utstirrad om du inte INTE har foppa-tofflor och går runt i din pappas knäiga/håliga/hängiga  och lite smutsiga joggingbyxor.
När ungdomarna här "klär upp" sig så innefattar det ofta en muskort(i bästa fall!) klänning i för liten storlek plus ett par lackskor med stilettklack, stripigt sönderblonderat hår med 4 m löshår och en dålig(mest pinsam) attityd.

Varför skiljer det sig så på modet bland folket när bägge varuhusen har samma affärer med samma utbud??
Jag menar..man MÅSTE ju inte se ut som en lodis bara för att man bor på landet?

(bilder från nätet)


Snart dags för att göra kransar, håll tummarna för att jag hittar allt material idag på shoppingturen!

Hörs senare!

Kram

9 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Konstigt att det skiljer så mycket på folk,på de olika ställena,blir det foppa tofflorna idag?(hihi)
Du har fixat till lite snöfall på bloggen, det hade jag förra året, men har inte kvar hur man lägger in det, har du lust o hjälpa mig genom att skicka adressen?
Ha en riktigt skön helg

Caja som sa...

Hahahaha ja visst är det märkligt, samma fenomen här...vi bor te på landet med en småby på varje sida om oss, den ena ngt större....gosh vilken skillnad det är på dessa byar..kan inte förstå heller varför det är så....

Må väl/caja

Black Iris sa...

Stämmer precis. Ju närmare storstan desto flaschigare ska man se ut.
Krans vill jag också göra men då tar jag mig nog vatten över huvudet för jag är urdålig på sånt pill.

Kram Maidi

Sirpa sa...

Jag tycker det är bara tråkigt att titta vad alla har på sig (visst man tittar men man behöver inte dömma folk på kläder, om man råkar inte tycka om de) eller att man ska vänta att nån ska ha det eller det på sig...alla har ju egen smak och kläder som man trivs i!
Hih, jag vet inte ens om jag hålde mig i saken nu men hade nåt att säga..punkt slut!
Kram Sirpa
Har det mysigt och hoppas du hittade allt du ville på shoppingturen!

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Hahaha ... tänk att dina inlägg alltid e så underhållande, gillar blandningen av "Livet" och inredningsmys :)

Ha en trevlig helg !! Kram

Zink & vita ting sa...

*skrattar*
Vilken härlig beskrivning!
Undviker helst de stora centren kanske för att jag inte passar in ;))

Tusen tack för fina klockan som kommit fram välbehållen!

Goa kramen Mimmi

Annbritt Schmützer sa...

Visst är det så att folk få klä sig precis hur dom vill ..alla kan inte ha god smak *L*så därför
tycker jag det är jätteroligt att sitta och titta på vad folk sätter på sig..

Fenomenet foppatoffel är katastrof för där kan man verkligen se vilken klass man tillhör .Tror inte en advokat skulle gå på stan i en foppatoffel*L*

Sen alla dessa ungdomar som alla ser likadana ut och som inte vågar göra nått som inte är inne..Brallor som hänger så långt ner så man ser rövhålet..ner stoppade byxändar i tubsockor etc etc..Det är som sonen säger ..tjejerna på krogen är klonade ha ha ha
Tack för ett rogivande inlägg och välkommen in i min blogg och vinn fina priser!!!

Nattmia sa...

Igår kunde jag ingår i lodishandlandet.. Ha ha.. Jag kom på att jag hade ett paket och hämta och tänkte inte på vad jag hade på mig eller såg ut.. Slitna jogginbyxor och fett hår.. Men jag fixade pakethämtningen så fort så jag hoppas ingen hann se mig.. Ha ha..

Den översta kransen gillade jag.. Snygg!!

Kram Mia

Anonym sa...

Ha nu inte fördomar.. =)
Vem vet, det kanske är stadsfolket som smyger ut till köpcentat utanför förklädda till "bönner" för att det är mysigt och tvärt om.. =)
Jag vet hur du kan se ut... Mooohahaha... ;)

//Syster Yster