onsdag 27 oktober 2010

Ris och ros.

Dagens ros:


*Alla söta bloggare som skriver o tackar för en fin utlottning..åhh gulle er!!

*Blivande maken som tagit hem små små granar åt mig idag, tänk så lättlärd den mannen är! :)

*Att det snart är dags för Julpynt!


Dagens ris:

*Folk som tror de är liiite bättre o liite finare än alla andra, vaddå då..de kan väl ha analklåda som vem som helst liksom?! (fast deras kanske heter stjärtklåda?;)

*Att jag glömmer min mobil hemma alltsom oftast vilket resulterar i ett ärevarv i rondellen vid jobb för att köra hem igen o hämta (behöver den i jobbet).




Imorgon och på Fredag är det kort dag på jobb, sen höstlov i en hel vecka,WOHOOO!

Mer hade jag inte att rapportera men återkommer när jag satt de små granarna på plats imorgon.

Kramen

13 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej!
Ros o ris skulle räcka här också :)
Vilken fin hylla!
Mobil...jaa´a, min får fötter och den bra försvinner i 74 kvadrat så att jag bara hittar inte den..."Leyla ring till min mobil, jag hittar inte den!"....men när hon är inte hemma - katastrof! Har ingen fast telefon att kunna ringa till den!!!
Har en fin torsdag!
Kram Sirpa

Cathrine sa...

Ser att du har laddat med mys, ljus i stora lass.
//Cathrine

Ewa`s Galleri sa...

Visst är det fint med smågranar, har själv fixat hem ett par stycken redan
vilka fina bilder
ha en riktigt skön ledig vecka

Caroline L sa...

Grattis till att ha en vettig karl :) Ja du, även de fisförnäma borde drabbas av klåda i röven :) Samma SKIT för alla, haha!

Fiff sa...

Åh, smågranar låter trevligt :-) Visst är det ljuvligt med fina män! Ville bara säga att jag har skrivit om spökena i ett inlägg, och länkat hit. Men jag har bett mina läsare att inte skvallra... hoppas det är ok! Ha det fint,kram

Nattmia sa...

Mobilen glömmer jag med ibland, borde ha den i ett snöre runt halsen :-S

Vad snygga baljorna du har till dina ljus är..

Minigranar skall snart in hos oss ed, fast väntar till advent..

Kram Mia

Mitt Stugliv sa...

Godmorgon Git!

Haha ja vistt kan man upptäcka ri & ros i stort sett varje dag. Nu kan vi mysa på med massor av ljus, ser att du är välladdad.

Ha en fin torsdag
KramKram
Lotta

hemma hos lilla mej sa...

Smågranar låter bara så mysigt.Fina baljor .Ser att du har laddat för att mtýsa.Ja ljus är en hög mysfaktor!!!!!Önskar dej en härlig dag vännen .Kraam Rita ♥

Elle sa...

Drar en lättnadens suck..för man vet ju aldrig om man hamnar under ris eller ros! *ler*

Analklåda...vad du har för idéer. Men tänk, även kungen fiser!! Silvia med för den delen...kanske petar de även i näsan...ingen är perfekt.
Kom på en sak jag hörde nyligen, ett turkiskt ordspråk säger:
"Den som somnar med rumpa som kliar, vaknar med finger som stinker"
Ligger väl något i det...*fniss*

Innan jag glömmer det (man kommer ju lätt av sig ibland som du vet) så ville jag bara tillägga att dina zinkbaljor är jäkligt fina!!
Du har laddat upp rejält med ljus ser jag. Ikea...?

Ha en bra dag!
Kram Elle

Huset vid ån sa...

Hi! Hi,,,Du är rolig du!
Du piggar upp mig med ett stort leende denna gråa torsdag!

Ja, Alla går vi på toa o det luktar skit nån gång! Vi är alla människor.....Fniss! En del har mer analklåda än andra! Fniss....
Nej, nu får jag ge mig....Ha! Ha!

Hoppas att du får en bra dag och att granarna blir fina!

Kram Therese

NataljaOblonskaja sa...

Hur fick du sådan ordning på mannen? Gick ni dressyrkurs redan i början av förhållandet, kanske.
Här får jag själv åka ut till sommarstugan och hämta gran och ris. (Kanske för att P jobbar ända tills det blir mörkt, och jag är ledig på dagarna:-)).
Skapligt med värmeljus du laddat upp med, där ligger jag också i lä.

Nej, nu ska jag ta och fundera på om jag har analklåda eller stjärtklåda,
vi hörs!
Camilla

Skogslyckan sa...

Nu ler jag igen, härliga du! Tur man har din blogg i höstrusket. Vilka härliga baljor du har till förvaring, riktigt snygga... Var tvungen att lukta på fingrar, och de luktade gott....ler.
Kram Pia

Jejje sa...

mysig blogg du har,fina bilder:)..gillar granarna:))Tittar gärna in igen/jejje