lördag 9 oktober 2010

Blandat & Gott.

Ni minns hur sur jag var över att barnens läxor, min dotter har ju omänskligt mkt  läxor
 (de går i 6:an och de har läxor varenda dag även över helgerna).
Häromdagen var det dags för utvecklingssamtal, kan väl avslöja att vi inte är de mest omtyckta föräldrarna efter det samtalet och troligtvis lät det såhär i lärarummet efteråt:

"-Alltså Gunnel, nu har jag träffat ***s föräldrar, herreguuud vad jobbiga dom var! De gnällde skitmycket om att vi ger för mkt läxor! Tänkte bara varna dig ifall du får henne som mentorselev någon gång!"

Jag kan ev ha trampat på en öm liten lärar-tå när jag sa:
 "Ni kan väl inte skicka hem matteläxa som ni ej haft genomgång på, JAG är inte utbildad lärare o har INTE lärarlön för det heller"
Ungefär här börjar läraren hata mig riktigt mycket..man kunde se det i hennes kisande ögon o snörpiga mun.
Under helgen måste vi flytta till hemlig adress.... ;)




Nu har alla barnen slöjd i skolan, då dimper det ner små guldkorn till mig titt som tätt. Senast var det 8-åringen som gjort denna ursöta båt!
Den bor såklart i....badrummet!


Tänk vad allt förändras, förr ville väl ingen ha ngt rostigt inomhus "Men ÅHH skit oxå..den har ju blivit helt ROSTIG! jaha, då kastar vi den!".
Nuförtiden jublar vi och är tillomed beredda att betala för rostiga ting :)


Kram

4 kommentarer:

Uttan sa...

Ja stackars barn Läxor och stackars Föräldrar spm ska hjälpa till och när man inte kan då är det himla piiinsamt så kände iallafall Jag som är urdålig på Matte och fick faktiskt hem böcker från dotterns fröken för att Jag skulle lära Mej så Jag kunde hjälpa Henne.Va???

Ja rostigt.....Älskar Men ju :)

Kramar!

Nattmia sa...

Kan ju berätta att jag nog inte varit drömföräldern på utv.samtalen genom åren heller.. ha ha.. men man måste ju framföra vad man tycker..

Så fin båt, tänk att man alltid tycker att ens barns saker de kommer hem med är så vackra :-)

Och så rost, visst är det vackert.. Me like..

Kram Mia

Marie sa...

Tycker du skriver så härligt och underhållande!!
Du har fått en Cupcakeblogaward av mej! Kolla gärna:-)

Sirpa sa...

Läxor, javisst, vi har pratat om de...mycket!!!!
Rost är SÅ fint!
Har det bra !
Kram Sirpa