söndag 3 oktober 2010

Navel-ludd o smulor!

Idag har vi repat oss efter Gekås-hysterian :)
Jag är lite nyfiken på era upplevelser ang Gekås..har ni köat mkt, vilka tider ska man dit osv?



Härhemma har vi ett annat mysterium att lösa, smulmonstret!?
Så fort jag lämnat köket o återvänder så finns dessa på bordet?
Jag har en viss känsla av att NÅGON fikar UTAN mig, högst oartigt må jag säga..tycker dock att smyg-fikarna ska samla upp smulorna efter sig Tack!


Det här med navel-ludd..varför uppstår det?
 Ja alltså nu är det inte JAG som lider av detta fenomen utan en viss man i familjen..ibland blåser han iväg det ungefär som när man blåser på en utblommad maskros o önskar sig ngt.(!?) (Ehhhh..hmmmm)
Ibland håller han i denna tuss o jagar oss..för vem vill ha någons navelkraffs i ansiktet liksom...

Vissa spelar golf en Söndag, vi blir jagade av navel-luddsmannen o hans avkomma :)

15 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Skönt att ni repat er efter Gekås,jag ska dit med min syster o dotter på fredag, vi brukar åka nån gång eller 2 om året, jag har aldrig stått i kö eller köat ut i kassan, har kanske haft tur
Vi brukar åka i julveckan då är alla hemma o städar o kokar skinka så är det alltid lite folk, hoppas det blir bra på fredag
Ha en riktigt skön vecka (Utan navelludd hihhii)

Camilla sa...

Åh vad jag älskar det sättet du skriver på! Du får mig ofta att le brett när jag läser om era tokheter:)
Kramar ifrån bloggvärlden!

Anonym sa...

Hmm...
Jasså du gillar inte mitt navel-ludd??
Det är ju med sorg jag pillar bort det, du kan ju inte förstå hur kallt det blir i gropen på magen när jag tar bort det??!!

det e ju för din skull jag tar bort det, när du inte e hemma så gör jag ju handarbete med hjälp av mitt navelludd..
har bla användt till att laga en kofta du hade hål på, kokat soppa på luddet och VARFÖR TROR DU ATT DIN KUDDE E SÅ SKÖN??

puss my love!

Anonym sa...

glömde ju att nämna att jag även har gjort ett par lovikavantar till ELLE..
bör ej använad i närheten av öppen låga eftersom navelludd e väldigt brandfarligt!

mvh
Blivande maken

hemma hos lilla mej sa...

Jag blir alltid så glad att kika in till dej!!!!Har varit mycket på Ge-kås men aldrig köat.Brukar åka när det inte är barnbidrag eller lönehelg.Önskar dej en skön kväll och en bra start på nya veckan Kram Rita ♥

pysseltanten sa...

Hihi...blivande maken e visst lika tossig som du...=)))
Jag var ju oxå på Gekås för en vecka sen...o fyyyy va med folk...Vi slapp visserligen att köa, men man krockade ju I ETT!!...;))
Har läst på deras hemsida att just nu, sept o okt e deras RIKTIGA högsäsong...man ska helt enkelt vänta tills närmre jul o åka dit...I december är där väldigt lite folk...
Men vem vill köpa höst o vinterkläder i december??...
Ha de gott nu, o sussa gott på kudden din...hihi..
Kraamizar Git

Sirpa sa...

Hej!
Vad mycket fint ni hade handlat!!! Vad det kommer till navel grejer och så, så vet jag inte :/ Smulor...det där någon är hemma hos oss också för de där smulorna hittar jag alltid på diskbänken när jag kommer dit!
Hoppas du har haft det bra!?
Önskar dig en trevlig start på veckan!
Kram Sirpa

Nattmia sa...

Faktum är att jag inte stått i kö in till Ge-Kås på flera år.. Jag kör ALDRIG dit så jag kommer vid öppningsdags utan en stund in på förmiddagen.. Då har de som kommit in först börjat ta sig ut och allt har börjat röra på sig.. Men efter tv-serien så är det nog ännu mer folk som hittat dit så nu är det säkert större risk för köer..

Navelludd är ett konstigt fenomen, säg till om du kommer på hemligheten ;-)

Kram Mia

Nattmia sa...

Ha ha.. Läste ditt inlägg här under nu.. Och så som jag brukar göra med Ge-Kås inte hade funkat när ni var där, då var öppningstiden bättre ;-)

Annbritt Schmützer sa...

Gekås = nej tack.Har lite högre krav *L*

kram kram

Elle sa...

Nu kom jag av mig igen...*fniss*...vad gulligt av BLIVANDE maken att sticka vantar till mig! Hinner han göra en mössa också? Vintern ska visst bli hård igen!

Snygg bild på macken, du är verkligen en omtänksam bloggerska!

En hel del inköp ni hade gjort, vad var det jag sade, plånkan blir tömd!!

Med navelludd har jag inga problem, däremot har jag samma fenomen hemma med smulor!!!
Man hinner liksom bara vara borta från köket i fem minuter, så ligger de plötsligt där!!

Om tavlan hjälper vid läxläsningen vet jag inte. Skulle nog behöva handbojor eller liknande?

Ha en bra vecka!!!
Kram Elle

Skogslyckan sa...

Eftersom jag har 5 barn så känner jag verkligen igen mig i smulmysteriet. Men den värsta här är nog mitt kakmonster till man. Här hemma kallas han för fika-kungen. Men inget navelludds blåsande, då hade han åkt ut...ler. Du är en glädjespridare..vet du det?
Kram Pia

EVA AGNES sa...

Hej Git!
vet inte om jag varit hos dig förut men tittade in via Skogslyckan.
Vad det gäller Ge-Kås har jag bott i Falkenberg i 46 år!! Jag vet när man ska åka dit- Helst ska du vara där klockan 07.30 på morgonen. de öppnar kl 08.00. Kön är liten så dags om det är kö överhuvudtaget. Du kommer snabbt in och kan handla i lugn och ro. Jag brukar vara färdig runt 09-00 och åker sedan direkt hem. Tar en halvtimme för mig.
Lycka till nästa gång! Nu ska jag titta på din tävling-
Kram Eva Agnes

Himmelriket sa...

Ha, här fick jag mej ett gott skratt.
Mycket trevlig blogg och fina bilder...
*återkommer*
kram.
Ps, vill gärna vara med i utlottningen, länkar från min blogg..

Solgården Butik och Café sa...

Hahaha kunde inte låta bli att läsa upp detta för min gubbe Waaahhhaaa!!! Jag känner igen mig! ja inte mig själv då förstås utan att gubben har detta syndrom ibland :) skulle kunna tro att det har med en viss utåtpekande mage därav all plats till luddet i naveln haha.

HA det gott vännen!
Krma/Sofia