söndag 31 oktober 2010

Näe nu jävlar!

Läste i morgontidningen att polisen varnar för en rådande inbrottsvåg  i vårt område.

Dagen kommer därför att bestå av:

*Schemaläggning av vakter.
*Tillverkning av div tillhyggen, pilbågar och fällor.
*Koppla in larmen.
*Visitera alla besökare.
*Glo misstänkt på alla förbipasserande.
*Spela hög musik o ev tjoa lite emellanåt så tjuvarna märker att vi är hemma.
*Sätta lapp på dörren o tipsa tjuvarna om vilka grannar som har mycket mer värdefulla saker än vi.
*Låna en hund.

Nu är det bråttom, först ut som vakt är 8-åringen tror jag, ska sätta på honom skydd, hjälm o en walkietalkie.

Vad ska ni göra idag??

Kram


9 kommentarer:

Annbritt Schmützer sa...

Man kan inte anklaga dig för att sakna fantasi...ha ha ha ha
kram

Elle sa...

*haha*
Verkligen bra säkerhetsåtgärder! Särskilt det där med grannarna!
Idag var det jag som fick mig ett gott skratt. Lät mitt senaste inlägg verkligen så illa?
Jo, det kanske det var, men man kommer som du sade alltid på fötter igen. Tack för dina fina ord, de värmde gott!

Vi ska idag till barnens kusiner. Ett par tvillingtjejer som fyller ett år idag!! Halloween-häxor tro?

Ha en fin dag!
Kram Elle

Hanna sa...

ja det låter i alla fall som en spännande dag.
Kram
Hanna

Cathrine sa...

Hahaha
Jag ska högst drista mig till att läsa om brott!
Hoppas ni lyckas fånga nån tjyv ;-)

Kram
Cathrine

Sirpa sa...

Hahhaa, låter bra :) alltså din idé!
Men fabian, kan man nångång få vara ifred! Galningar i Örebro o nu det där!
Prova njuta av kvällen!
Kram Sirpa

Hem ljuva hem sa...

Usch ja, det är en hemsk utveckling det blivit i detta landet, jag minns när jag var liten då låste man inte alltid . Nu räcker det inte ens med lås..Vi hade också två tjuvar som gjorde inbrott i två hus här i vår lugna lilla by..men som tur var så åkte de fast när de var i det andra huset. Att inte folk kan skilja på ditt och mitt :-( Med dina åtgärder lär väl ingen våga komma nära..hihi
Hoppas de får tag i dårarna som härjar hos er...
Ha en fin kväll
Kram Anneli

vitaloppan sa...

Hej. vilken härlig blogg du har och din dag lät mycket intressant, haha.. jag väntar med spänning på fortsättningen:) Kram Linda

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Jajemen .... barnarbete "is the shit" hihihi !! '

Tjuvarna kommer å få det jobbigt för din plan e ju heltäckande må jag säga ;)

Kram !

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej Git!
Vi hade inbrott för nästan exakt tre år sedan. Tjuvarna rev ut allt ur skåp och lådor i hela huset, trampade runt och trampade sönder, rotade bland kläder, underkläder, i barnens rum, länsade huset på allt som går lätt att sälja och då menar jag allt. De sparkade våra katter, en har fortfarande men av det. Det var en fruktansvärd upplevelse och jag kan fortfarande bli så ledsen och ibland förbannad. Detta hände samma dag som jag var på jobbet för att tala om att jag skulle försöka börja arbeta igen efter ett års sjukskrivning för utbrändhet. Nu blev sjukskrivningen längre....det var verkligen som om någon sparkat ner mig i det svarta hålet igen. Kan ni hjälpa varandra i grannskapet genom att kolla upp bilar och människor som inte hör hemma där, kanske ni kan undvika att någon blir utsatt för denna hemska upplevelse.

Kram,
Regina