fredag 22 oktober 2010

Men örk!?



På väg till min nagel-fixare så slank jag inom en inredningsbutik, jag kom ut med dessa 2 lyktor.
Egentligen ville jag ha 2 av den runda sorten men det fanns inte, de tyckte jag lika gärna kunde ta den lite större av samma märke.
Javisst kan jag det sa jag, men bara om priset blir detsamma som för den mindre.
Alltså lyckades jag pruta 40 spänn :)





På tal om ingenting så hörde jag talas om menskopp!?
Detta är en latexgrej som man för upp och däri samlas..ja ni fattar.

Den ska/kan sitta därinne i upp till 12 timmar, då tar man ut o tömmer samt tvättar av den o upp igen.
Tänk om den kommer snett o det som samlats där i 12 timmar....................jag säger bara  ÖHHHH!!

Någon som använder detta?!

Kram




11 kommentarer:

Ofelias Hus sa...

Haha...då gäller det att ha annat än vita brallor ;)

Vilka charmiga lyktor du har fått tag på...gillade faktisk den rakare modellen bättre än den runda...fast båda var fina..

Natti-natti!

Anette

Livet på Berget sa...

Näääää du och det lär jag inte göra heller. Underbara lyktor!!! Gillar nätet över.
Trevlig lördag!
Kram
/Sara

Uttan sa...

Använder...Nej.
Hört talas om.....Nej.

Så fina lyktor Du köpt.Var nog meningen att Du skulle ha båda varianterna.

Trevlig Helg!
Kram!

Elle sa...

Har hört talas om denna "kopp", men aldrig i livet kommit på tanken att ens försöka. Tänk om det blir översvämmning...kommer det ut genom öronen då??

Jag är nu så sakteliga tillbaka i bloglandia. Om jag får ordning på min trasiga mobil(kamera) kanske det blir ett semesterinlägg snart.

Ser att jag har mycket att ta igen...

Ha en fin helg!
Kram Elle

Vardag och flärd sa...

Åh, vilka fina lyktor, precis min stil. Måste kolla butikerna i min närhet, de känns lite rustika. Skulle även passa i vår kundmottagning på jobbet. Allt för kunderna!
Ha det gott i gråvädret!
Kram Eva

Annbritt Schmützer sa...

Jag har haft min menskopp i snart 2 år och det är nog det bästa som hänt mig.Jag klarar en hel natt utan att behöva gå upp när det läcker av bindor + tampong som det gjorde tidigare..Idag blir jag heller inte stressad när jag inte kommer åt en toa i tid och otid..
Billigt blir det oxå då jag bara köper ett paket bindor var tredje månad.Bindan har jag bara som trygghet!

Lyktorna va jättefina har haft något liknande i butiken tidigare men nu är det medeltida lyktor som gäller!
kram

Änglarnas hus sa...

Vilka ljuvliga lyktor! perfekt nu när det är mörkt dygnet runt!!

Nej, du den där koppen har jag aldrig hört talas om..och jag skulle nog vilja undvika det igen..haha..

Ha en riktigt härlig lördagskväll!!

Kramis Sanne

Black Iris sa...

Haha, du är då för tokrolig.
Menskopp??? Undrar vad tonårstjejerna här hemma hade sagt om jag förklarade för dom att : Nu ska vi spara in på bindor och tamponger. Ofräscht, tror jag de hade sagt.
Fina lyktor du lagt beslag på i alla fall.

Kramen Maidi

Annbritt Schmützer sa...

Det är fräschare än att gå omkring med en blodig binda mellan benen!

*L*

Nattmia sa...

Så snygga lyktor och tror du gjorde rätt i att köpa båda..

Har hört talas om menskopp men aldrig testat, men efter att ha läst Annbritts kommentar så funderar jag på att testa..Man kan ju inte spy galla över något man inte testat :-)

Kram Mia

annelie@menskoppen.se sa...

Hej! Alla menskoppar som vi säljer via din länk är latex-fria.
Om man tycker att tamponger och bindor känns fräscha, så får man gärna fortsätta använda dem.
Men vi är många som aldrig går tillbaka :)
Allt gott!
Hälsningar Annelie