torsdag 7 oktober 2010

Men guuud vad jag tjatar...


Köket..igen..

Såhär används de nya zink-krukorna jag köpt hos min favvo-nätbutik Broarne.
Det är ju liksom ingen lag på att man måste använda dem som krukor som ni ser.


Tycker ni att bilderna är mörka?!
 Ja det kan ni fethajja att de är, här råder regn regn o regn o jag hatar att fota med blixt.
Alla har ju inte en såndär high-tech kamera (jo jag vet att det heter systemkamera!) som tex min dotter har.
 Ibland "anställer" jag henne för att ta lite bilder åt mig fast inte idag som ni ser..


Denna mörka eftermiddag sitter vi i källaren (som om där är ljusare?!).
Alla sitter med varsin dator i knäet o blivande maken spelar hög musik för oss så huset dunkar.
Funderar på att ta en promenad senare efter maten..men bara kanske..det kan ju hända att  en liten latmask anfaller mig på väg ut till hallen.

Vad brukar ni göra en Torsdagkväll??

Ps. Nästa inlägg kommer handla om ngt som gör mig HELIGT FÖRBANNAD, var beredda..det kan dyka upp närsom..måste bara samla tankarna först.

Kram

7 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Jag gillar inte heller blixt men brukar ljusa bilderna i Picasa. Oj är du förbannad, hua..då sprakar det nog ur datorn vid nästa inlägg!!!
Annars har jag målat i mitt tv-rums tak, packat paket, och sytt, nu skall jag sätta på kaffe.
Kram Pia

Elle sa...

Vad gör man en torsdagkväll....packar, tvättar, ringer runt, planerar, städar, får resefeber....

Nu blir jag nästan rädd...du låter ju riktigt laddad...vad gör dig förbannad...???

Sirpa sa...

Halloi!
Bilderna är helt okei, titta på mina jag fotar med mobilen :/
Torsdag kväll...sitter på soffan med datan i famnen, samt glo på tvn!
Har det mysigt!
Kram Sirpa

Annbritt Schmützer sa...

Lite photoshop och du kan förändra bilderna med bara små enkla klickar på tangentbordet ..och säg inte att du inte klarar av det för det har jag lärt mig och jag är helt rudis när det gäller datorer*L*
En torsdagskväll sitter jag och ska photoshopa ihop en annons till tidningen Allers som kommer ut i slutet av månaden"konsthantverksbilaga"
Sambon sa -är det inte en pensionärstidning
Konsum personalen sa-Vi läser den*L*(30+)
Så nu blir det annons deadline imorgon kl 10.00
kram

Nattmia sa...

Kan intyga att det är svårt att få bra bilder även med en systemkamera i det dåliga ljus som är nu, om man inte har en proffs med ett kanon objektiv.. Så jag tyckte dina bilder var helt okej med tanke på förutsättningarna..

De zinkbaljorna tyckte ju jag var himla snygga..

Kram Mia

Livet på Berget sa...

Ja men mina bilder är lika dana, mörka och suddiga. Nu är vi i den tiden på året. Du har såååååå fint i köket. Här har latmasken också slagit till.
Kram
/Sara

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du, det har varit många fula ord här pga detta mörker, som ska bli värre dessutom. Det är näst intill omöjligt att ta bra bilder. "Hrrmmm chefen, jag undrar om jag kan få ledigt några timmar mitt på dagen, jag ska hem och ta lite foton för min blogg?" Jo det skulle väl låta bra?! *hahaha*

Vad jag gör en torsdagkväll? Kommenterar ditt inlägg...nej oftast plockar jag och plockar och plockar. Det är typiskt kvinnor har jag hört.

Jaha då är det väl bäst att leta fram hockeyhjälmen och knäskydden tills ditt nästa inlägg=)

Ha det så gott!
Kram,
Regina