måndag 4 oktober 2010

Gnäll-vm!

Jobbat länge, hem o laga middag, affären o handla, göra utflyktsmat åt sonen, tvätta, vika tvätt, lägga fram kläder, packa gympaväskor,laga en cykel, smörja en annan cykel, göra läxor, sitta ner o  ta en grogg en kopp kaffe med er!

Fyyyy vad lättroade ni är när jag delar med mig av navelludd o annat smaskigt ;)
Ett gammalt inlägg jag gjorde om familjens fördomar slog oxå igenom minns jag..kanske kör vi en repris på den en vacker dag?
Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR att ni kikar in hit o skrattar, ler eller skakar på huet(huvudet) åt mig.

Denna gamla skolplansch köpte jag för lääänge sen, ingen annan i familjen gillar den.
"Alltså mamma..varför har vi den där konstiga tavlan med fiskar på?? Den e ju lite sönder oxå.."

INGEN pratar illa om min skolplansch!!
Okänsliga människor...*darrar på läppen*

Nu ska jag slappa ett tag..

Kraaaaam på er fina o tack för att ni finns!

5 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Vissa saker förstår inte rara familjen :)
Om Gekås kan jag säga att vissa tycker det är bäst att vara där tidigt på morgonen, redan 7-8. Andra tycker vid 17-18 tiden,jag har oftast varit där vid 14 tiden.
Sen är det alltid lite folk i September och i Januari.

Sen måste jag säga att ni är ju stört sköna i er familj:) Navelludden är ju vidrig, hade sprungit som FAN;)))

Kram Susanne

Sirpa sa...

Hahaaa vilken härlig dag du har haft!!! De dagarna jag har nästan över..."puh"!...obs. nästan!
Du skulle bara veta hur mycket jag har saker här som mina kära döttrar bara fattar inte!
Har nu en bra "slappa"! Om du vill så titta in hos mig, jag har en liten utlottning!
Kram Sirpa

Skogslyckan sa...

Jasså du darrar på läpparna likt den värsta Sue Ellen..men det är ju bra, då får du ju inget navelludd i munnen i allafall....
Kram Pia

Sirpa sa...

Go morgon!
Jag ville tacka dig om hjälpen om det där att länka till egen inlägg. Nu hoppas jag att den funkar :)
Har en trevlig tisdag!
Kram Sirpa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Fy vad det är trist att vara missförstådd...nu sitter jag också och darrar på läppen...fiskynglen som är så söta med simblåsan på magen...å det lite slitna hörnet på planschen...Det är bra att du kan bortse från dessa okänsliga människor och slappa lite...;-)

Ha det gott, tjejen!
Kram,
Regina