lördag 2 oktober 2010

Gekås-shopping! Tremiljoner bilder...

Tidig tidig morgon i Skåneland, frukostinköpt på Statoil.
Vi är på väg...
(just här sitter dottern i bilen o skriker: Varför fotar du macken mamma?? "För mina bloggare såklart!!" skriker jag pedagogiskt tillbaka)



Här e vi iallafall hemma igen, vi kom dit  ca kl. 6.45 o stod i kö ca 5 min.
Vi var vi ute igen runt kl 10.
Sjukt mkt folk därinne..har de inget liv!?! ;)
Viss besvikelse blev det men här kommer bilder på inköpen!

Salig blandning..

Varsin USA-kudde åt pojkarna 89.95 kr/st.


En softshell-KAPPA m hätta (såå fin!) åt mig i grön/beige 269 kr.

Klänning åt mig 149 kr.
Overknee-strumpor 19.95 kr/st.

Kläder åt dottern:
Sweatshirt grå 119 kr.
Svarta o gråa leggings 59 kr/st.
Korta sockor 3p/19.95 kr.
Jeansleggings 129 kr. Gråa twill-leggings m snörning 139 kr.
Rutig tunika/blus 99 kr. Tumvantar gråa m foder 24.95 kr.
Parfym "So..." 49 kr. Bobbys hårprod 9.90-19.90 kr/st.

Badrumsmatta 59.90.
Julklappapapper 9.95 kr/st. Lego Hero Factory 69.95/st. Fiskars kockkniv 29.95 kr. Fiskars knivset 69.95 kr. Flickpyjamas 49.95 kr. Ljus i glas små 9.95 kr/st. Adventsljus i glas 19.95 kr. Servetter 6.95 kr. Juladresser 2.95 kr. Presentsnöre (matt) 12.95 kr/st. Denivit 19.95 kr/st. Handdukar grå/vita 9.95 kr/st.Gitarrsträngar 49.95 kr.



Dottern i nya kläder, sitter som en smäck på den vackra tösen! :)


Yngsta sonen:
Morgonrock 89.95 kr. Boxer 2p 39.95 kr. Manchester U-boxer 29.95 kr. Veckodags-sockar 49.95 kr.
T-shirts 59.95-79.95 kr/st.

Äldsta sonen:
Strumpor 2 p 22.95 kr. T-shirts 59.95-79.95 kr/st.
Boxer 2 p 49.94 kr.

Blivande maken:
Hood 129 kr. Piké 79.95 kr. T-shirt 69.95 kr. Boxer 29.95-39.95 kr/st. 3 p strumpor 29.95 kr.

Whiteboardtavla m tillbehör 49.95 kr 
(undelättar läxläsningen såååå mkt!! Tips till Elle framförallt!)

Blivande makens nya vinterkängor (Sko-boo) 299 kr.



Detta var i stort sett det som inhandlades, på inredningsfronten gapade det många tomma hyllor och det lilla som fanns var absolut INTE i min smak.

Chocken kom när vi gick ut, då ringla sig kön ut till infarten till parkeringen!!! (alla som varit där fattar hur låååångt det är)
 En annan sak vi kom på är att folk har f-n ingen vett o etikett/sans på Ullared!
Flest grejor när de dör vinner eller???
Man kan vara artig o visa hänsyn trots att det är billigt alltså..*tips*

Snart får vi iväg o käka ngt, när jag skulle göra middag på gårdagens rester så erkände blivande maken att han ätit upp de överblivna biffarna :)))

Kram till alla




9 kommentarer:

Camilla sa...

Brickan var söt tycker jag lika så din klänning:) Men va tråkigt att det inte fanns så mycket roligt till hemmet:S Jag har planerat åka åk i början av november då julsakerna förhoppningsvis har kommit upp. Men måste medge att ni var snabba där inne. Själv tar det ett par timmar till när jag är där fast jag inte handlar mycket, jag menar man kan ju missa värsta fyndet!!! :) Kramar Camilla

Vita Falkens Lantliv sa...

Härligt att shoppa men någon hänvisning visas inte alls på gekås!! Totalt livsfarligt att vistas i den lokalen:)

Kram Susanne

Skogslyckan sa...

Ja man slutar aldrig att förvånas över hur folk förvandlas när de åker till Ullared. Det börjar redan ute på parkeringen efter att de hämtat en vagn, om du tänkt på det så går de inte längre i normal takt, utan småspringer...där inne är det djungelns lag som gäller. men visst är det billigt och man hittar oftast en hel del som får följa med hem. Jag visar gardiner och lampskärmar idag, som jag köpt där. Ha en fin söndag!
Kram Pia

Smultron på ett strå sa...

Vilka fina saker du har hittat. Jag vet inte vad som händer när man kommer dit, nån slags psykos hamnar man i och "shop til you drop" får verkligen en ny innebörd. Sen när man kommer hem och packar upp alla fynd känns det mest som "blev det inte mer för alla dessa pengar?" //kram maria

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Hej Git,
Måste vara skönt att komma hem efter en sån shoppingrunda. Önskar vi hade nåt liknande ställe i detta landet...

Kram från Australien♥

Nyanser av vitt sa...

Jag har aldrig varit på Ullared och vet ärligt talat inte om jag kommer att åka dit heller. Alla ni "varnar" ju för köerna och för folks brist på hänsyn. En kompis till mig åker varje år med ett gäng tjejer och shoppar, äter god mat och dricker vin. Det låter trevligt tycker jag :O) . Hon hade fått med sig kläder och annat för 14000 den här gången. Jag tycker att du iallafall har hittat mycket fint och till extremt bra priser så jag kanske måste testa iallafall.
Sköt om dig
KRAMIS

Tina sa...

Hej vännen!!
Wow!! Tycker ni verkar gjort stora fynd!!
Jag åker nog till Ullared 1 gång vart 10e år tror jag ..fniss.. jag tycker INTE om att åka dit, för de gånger jag varit där har det varit nått nytt rekord på kunder.. alltså har jag alltid åkt dit när ALLA andra oxå gör det...fniss...

Hoppas du mår bra annars!!
Varm kram Tina

Sjabbig men chic sa...

Men jösses vad du hann shoppa på några timmar. Dotterns kläder ser kanonfina ut. Har aldrig varit på Ullared. Men jag skulle vilja åka dit och göra ett studiebesök och få träffa att personligheter i TV-serien. Kanske grilla hemma hos Morgan med Boris, Morgan och Ola-Conny;)

Kram Lisa

Änglarnas hus sa...

Här har det fyndats ser jag!!

Massor av fina kläder !

Själv har jag inte vågat mig dit ännu..tycker inte om hysteri..men en vacker dag så kanske..

Ha en riktigt mysig söndagskväll!!

Kramis Sanne