onsdag 13 oktober 2010

Fika-back?

"Klart man ska fika" som bloggaren  Farmor Agge har som sin slogan :)
Idag har jag dragit in min fina träback, den är för fin för att bara stå ute utan att ngn tittar på den.
Den inhandlades hos Madame Plantier i somras.
Just nu får den agera fika-bricka..men nästa vecka kanske den har någon annan uppgift, man vet aldrig så noga.
Blivande maken har lite bekymmer med att hitta saker o ting emellanåt eftersom jag periodvis flyttar runt saker..ibland flera ggr i veckan, tror även att man kallar det mani-inredningsmani då eller? ;)

Idag ska jag komponera ihop middag från frysen.
Lite olika rester o till det chansar vi på att servera potatismos, jag kan bli så förbaskat trött på att stå i köket en timme eller två o sen rasslar det till i hallen med ungar o TJOFF så har alla ätit klart o stuckit ut igen.
Såna dagar önskar man att man hade gjort korv m bröd.

Fika-backen in action.


Så snyggt med lite kakor vid kaffet (sockerkakorna är dock väck nu..som om mina höfter nu behöver mer vaddering?!*suck*)


Sent ikväll/natt kommer blivande maken hem.
Det finns vissa rutiner inför hans hemkomst som jag vill ha gjort:
1. Bäddat rent i sängen.
2. Dammsugat.
Inte meningen att han ska komma hem till ett smutsigt hem tycker jag.

Dags att sätta igång!

Kramen till alla.

13 kommentarer:

Farmor Agge sa...

Ha ha haha..:)
Du är härlig Git!!!Men givetvis ska man ju fika!!! Viktigare än nåt annat...:) Ha en skön kväll!!!Kramiz på dej!

Sirpa sa...

FIKA, låter härligt! Fikabröd...jag har aldrig hemma, bakar inte äns längre...Leyla får sköta det!
Kommer darling hem så vill man att det ska vara fint, rätt!
Har nu en skön kväll!
Kram Sirpa

Himmelriket sa...

Oj, här rann tiden iväg.
Har suttit och läst och "skrattat" åt dina inlägg...
Alltså, du skriver på ett roligt sätt.
Jag startade min blogg i mars och är åxå fast!
Tittar snart in igen.
Har länkat till din tävling...

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha känner igen det där med att flytta runt och "gubben" inte hittar. Så är det mycket ofta här...hmmm....
Snygg trä låda med gott kaffe och tillbehör:)

Kram Susanne

Ofelias Hus sa...

Det är klart att jag följer din blogg...tack för dina snälla ord hos mig!

Fin kaffehörna du har gjort...inbjudande!
Det där med att laga mat som sedan äts upp i ett hujj känner jag igen...jobbigt!

Ha det gott!

Kram,
Anette

Angels & Roses sa...

Så fint du har i köket. FIKA? självklart. Hembakat till så är det perfekt. Dock bakar jag inte lika mycket nu som förr. Kram

Sirpa sa...

Hello igen!
Vad roligt att du vill vara med i min lilla utlottning, lycka till!
Kram Sirpa

Livet på Berget sa...

Din fika bricka är jätte fin. Fika är ju svårt att låta bli och nu till vintern behöver man ju lite extra stoppning så man inte fryser och så lite vaddering ifall man halkar på en isfläck.
Kram
/Sara

pysseltanten sa...

Tjenixen Git!
Jaaaså du...så du har varit i mina krokar o handlat...=))) Eller du kanske har handlat från webbshopen?..
Konstigt vi heter samma, o länkar till samma affär i världens miiiinihåla...=))))))
Fast jag jobbar iofs i den där minihålan...o bor ju bara ca 7 km därifrån...=))
Jaaa..det där med att flytta runt grejor..deeeet känner jag igen..hihi..
Guuben o barnen här hemma håller på att bli tokiga på mej mellan varven...=)))))
Ha nu en härlig kväll...
Kraamizar från en Git till en annan....

hemma hos lilla mej sa...

Vad fin liten kaffehörna du har fixat.Gott med fika....Klart man vill städa och greja lite innan Älsklingen kommer hem.Ha en fin kväll Kram Rita ♥

Nattmia sa...

Snygg fika-back.. Skall bli spännande att se vad du har den till nästa gång du visar den ;-)

Njut av torsdagen..

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

En fikaback vad praktiskt, allt på plats å snyggt också. När jag ser din snygga kaffebryggare får jag ångest...fy vad ful våran är...knallblå...måste göra något konkret åt detta spektakel...kasta den kanske...skylla på att den gått sönder...

Vad mysigt att dona och greja till blivande maken kommer hem. Hoppas ni fick en härlig kväll!

Ha en bra dag!
Kram,
Regina

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Självklart ska man fika!
Vilken fin fikaback, Git :-)

Kram från Australien♥