onsdag 20 oktober 2010

Fånga en geting..



Man kan ju tro att i dagens samhälle så behöver man ingen kapsylöppnare, utvecklingen har gått framåt så att det mesta öppnas med ett lätt (oftast..ok, sällan) knyck.
Därför är det helt onödigt med denna pryl eftersom man får LETA efter flaskor med kapsyl..detta är ett av dagens i-landsproblem.


Ett annat i-landsproblem jag råkade ut för igår:
(Jag vid uttagsautomaten)
 -Asså men va f-n man får bara ut 100-lappar, 500-lapparna är slut!!


Tro det eller ej men jag har gjort en egen hortensia-krans!
Den är lite fläckvis brun men det är själva känslan av att ha tillverkat en egen som räknas :)

Min mamma använder sina geting-fångare aktivt på sommaren, det gör inte jag:

Mamma -Varför hänger du inte ut dina getingfångare o häller saft i dem?
Jag -Men då dör ju getingar o flyter omkring sådär äckligt däri!
Mamma -??
Jag -JA men hallå..dom är ju snygga.

Ses senare!

Kram

4 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Haha så gör jag med mina getingfångare också. Hänger upp dem lite här och där i trädgården men där i fångas inga getingar. Vacker krans!
Karm
/Sara

Ofelias Hus sa...

Åh, vilken vacker Hortensiakrans du har gjort!
Jättefin!

Håller med din mamma ..... de är ju snygga!

Kram,
Anette

Ofelias Hus sa...

Hehehe...nu förstod jag...
Det var ju du som tyckte de var snygga....

Dags att gå och sova, tror jag..

Kram igen,
Anette

Sirpa sa...

Just!
Krans, den är ju fin! Snygg fångare!
Trött, kanske dags att slå kudden!
Har en trevlig torsdag!
Kram Sirpa