måndag 11 oktober 2010

Alltså..VEM uppfann....



Jag är väldigt tacksam för både toaletten och min tvättmaskin, frågan är bara VEM är det som designar toasitsar och tvättmedelsfack!?
Det är tydligt att dessa personer ej är de som städar hemma!
Jag menar..med handen på hjärtat, hur kul ÄR det nu att rengöra dessa med tandborste?!
Det är sjutusen skrymslen o vrår, kanter o vinklar där allt möjligt smått snabbt växer sig stort o äckligt. (Jag menar..bara kolla i era tvättmedelsfack..ööörrkkk!)
Kan någon snäll designer uppfinna SLÄTA saker som man bara kan TORKA av i ett svep så vore jag tacksam!


Denna söta kanna fick jag av mamma, självklart tappade jag den i vasken nästan omgående så att det slogs av några flisor..inbillar mig att den ser mer shabby ut nu bara :)


Idag har min väninna varit här på fika, äntligen fick jag arslet ur vagnen för att baka lite.
Tänk att det ska vara så svårt..

Min blivande make reste iväg imorse, då kan man hitta såna här söta saker på whiteboarden.
Gulledej!!
Nu ses vi inte förräns på Torsdag, en evighet såklart... :(


Kram alla

9 kommentarer:

maja sa...

Håller fullständigt med dig om tvättmdelsfacket, gjorde ren min häromdan, men kom inte åt överallt riktigt.

maja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Skogslyckan sa...

Vad härligt med gulliga hälsningar på tavlan. Sånt gör jag och min man också trots att vi varit ihop länge. Man bestämmer själv om man vill att kärleken skall hållas vid liv!
Kram Pia

Sirpa sa...

Oooo, så gulligt av honom!!!!
Annars håller jag med dig!
Har nu en skön kväll med barnen...njut!!!
Kram Sirpa

Uttan sa...

Å det är väl underbart att få små meddelanden av Mannen.Kärlek!

Kannan blev shabby och vilken tur det inte var porslin eller glas.

Kram!

Vita Falkens Lantliv sa...

Totalt dö vidrigt är det när man inte kan skölja bort smutsen bara, utan ska behöva stå och peta....urk.
Så gulligt meddelande från blivande!!! Förstår att det blir trist väntan:(

Kram Susanne

Nattmia sa...

Skall vi slå vad om att det är en karl som kommit på det.. Helt övertygad är jag.. Eller en kvinna som har städerska..

Så gulligt meddelande han gjorde innan han stack..

Kram Mia

Nyanser av vitt sa...

Åh vilket underbart meddelande.
Jag håller med dig. Våra toaletter har som en inbuktning precis över ringen och vad händer när killarna i familjen står och kissar....man kommer åt med tops där....
Kramis

Annbritt Schmützer sa...

För att inte tala om gallret som sitter över avloppet i duschen.Hur mycket man än försöker med tandborstar,tops,flaskborstar t.o.m dom små borstarna man har till mellanrummet i tänderna så går det tamejfaan inte att få rent den..äckapäcka

Håll hårt i karln du har!!!
kram