lördag 4 september 2010

Vi börjar bli vuxna :(



Idag fyller mamma år
Grattis Morsan!!
När vi gett henne presenten så gav hon MIG ett sååå vackert betongfat i form av ett rabarberblad.
När vi kom hem så ställde det där fatet till med en massa bråk..
Jag ställde det på blomsterbänken, stod o stirrade på det i några minuter, flyttade bort allt runtom o satte dit annat, stirrade några minuter, gick ut o planterade en växt, gick in o stirrade igen, flyttade fatet till golvet, bordet, köket o till sist hamnade det på skänken..stirrade.
Efter att ha flyttat runt saker på skänken o sen stirrat i några minuter till så fick jag ändra om i fönsterkarmen oxå för att få allt i rätt färg.

Aktivt arbete-10 min
Stirrande-57 min

(Kvällsbilder)





Vi har blivit med matta!!
Jag tycker det är jättefint med mattor men har inte haft matta under soffbordet sedan strax efter jag fick barn tror jag, kom på att det var mer jobb än nöje.
Idag tyckte dock blivande maken o dottern att det var dags...blev jättesnyggt o känns VÄLDIGT vuxet nu när vi tom har fått golvlister på hela mellan-planet!
Detta sker ju dock med blandad förtjusning då jag/vi vägrar bli vuxen..de flesta vuxna som vi känner är så HIMLA mogna o humorbefriade (min mamma o vissa andra är undantaget).

Ett exempel är när man träffar ngn granne eller förälder till barnens kompisar o börjar prata om barn, eftersom jag inte är merän människa så kan man ju ibland säga "Åhh när min son/dotter gör si eller så skulle jag nästan kunna strypa henne/honom långsamt!"
Se DÅ vaknar den vuxna till liv o utbrister "NÄMEN det kan du ändå inte mena!"
Men åhhh va f-n, dom borde väl själv fatta att jag inte går hem o stryper ungen!?!?
Våga vägra vara vuxen!! :)

Ha en najs lördag-kväll!



5 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Jag håller med, man måste inte vara så himla seriöööööös jämt! Ha en go kväll//kram maria

Emmas utsikt sa...

Ja matta är vuxenvarning. ;) Vi har i hallen för att samla upp sand och slask, men annars nakna golv. Enklast så m småtroll och hund.

kram
emma

Susanne sa...

Jag gör allt för att du skall komma upp i 20000 besökare... vill ju att det skall bli en utlottning : ) Önskar dig en bra fortsättning på helgen! Kram / Susanne

Disa sa...

Du kan nog vara lugn,,jag stryper mina också lite nu & då ;)
Och det där med mattan. Jag fick in en i v-rummet för någon dag sen under bordet. Fast den åker in och ut och byts ibland till en annan.
Sommartid är jag dock oftast utan.
Känner igen det där med stirrandet på saker som ska hitta en ny plats, och alltid blir det en grej över som också måste flyttas och den ska också stirras på....kan bli vääääldigt långa dagar med att placera ut en sak ibland.
Men fint blev det med fatet =)

Susann... sa...

Ja du, strypt barnen har man verkligen gjort många gånger. Med som man säger det som inte dödar härdar. Mina barn har överlevt många "strypningar" & har ändå hunnit bli 22 & 24 år gamla.
// Ha en fortsatt skön helg