fredag 17 september 2010

Vår fuktiga gillestuga???




När någon säger:"Vi har sovrum i källaren" så tänker jag direkt på en fuktig gillestuga med bastupanel och heltäckningsmatta.
Detta är min fördom om källare men nu ska jag oxå visa att jag bor i min egen fördom.
Visserligen fanns det en heltäckningsmatta när vi köpte huset men den åkte ut fortare än kvickt! *ÄCKLIG*
Nu börjar resan i fördomens land...

Kom med ner..om du vågar..Mooaahahhaa!


Ljuset bakom räcket är min ledlampa..gamla människor behöver såna ;)


Såhär ser det ut precis nedanför trappan, tv-hörna, soffa o ett fönster/utrymningsfönster.



På kvällarna sitter vi här o njuter av lugnet.
Det är förvånansvärt avkopplande att vara lite utestängd från yttervärlden..
Här nere kan vi skita i om grannen gör ngt konstigt eller tom låtsas att inte vara hemma :)


Här sover man som en stock, det är svalt, tyst o kolsvart på nätterna..även på morgonen är det väldigt mörkt vilket förklarar varför jag har så svårt för att låta bli "snooz-knappen" 63 ggr varenda morgon.



Under trappan är mitt o blivande makens skrivbord, där har jag samlat mitt pyssel o blivande maken har sitt tatueringsgrejs.



Räcker detta för att jag ska ge upp min fördom om att källare är fuktiga gillestugor med bastu-panel o heltäckningsmatta?!?
Nej förmodligen inte..

9 kommentarer:

Annbritt Schmützer sa...

Jättefint..men utan fönster?

Såg du hade en av mina storsäljare på bordet...dubbelhänderna!

sov gott

Sirpa sa...

Jesses vad fint Git! Kan verkligen tänka mig att ni trivs där nere!
Sa jag redan skön helg...om inte så har en skön helg!
Kram Sirpa

Elle sa...

Där har ni verkligen fixat till det bra! Jag har väl också lite "gillestugefobi", men den känslan fick jag inte riktigt.
Kanske kan trösta dig med att det även i ett normalt sovrum är rätt mörkt nu på mornarna...där är det endast tanken på att barnen kommer försent till bussen som får mig att släpa mig ur sängen.

Upplyst räcke är bra! Men är tant inte rädd för att trilla åt andra sidan...? *fniss*

Ha en skööön helg!
Kram Elle

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint ni har det .Kanonfint.Förstår att ni trivs.Ha nu en underbar lördag rara du. Mys och njut kramar Rita ♥

lottens vita och gröna sa...

otroligt fint, en egen oas!
varmkram lotten

Ewa`s Galleri sa...

verkligen fin källare,den måste ni väl vara nöjd med
Själv har vi en källare som är källare,och det vill vi ha
har 6 rum o kök på 2 personer,så det räcker ändå
Ha en riktigt skön lördag kväll

Smultron på ett strå sa...

Vad fint ni har det!!! Och vilken ordning och reda. Känns som råttbo här i jämförelse. Men, det är ju inspiration att ta tag i saker och ting imorgon. Som att rösta t ex. Tur att du skrev om det, det hade jag nästan glömt bort!!!//kram maria

Sirpa sa...

Har en fiiin söndag!
Kram Sirpa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tror verkligen du får försöka ge upp din fördom...ditt TV-rum-sovrum-kontor i gillestugenivå är helt underbart. Ljust och fint, ljussättningen är riktigt mysig. Smart med ledljus för äldre damer;-)

Ha en fin fin söndagem och kväll!
Kram,
Regina