söndag 19 september 2010

Val(k)-vaka, hejja hejja mitt parti!


Idag började den galna jakten på vinterkläder.
Nu tänker vissa av er: "Men herregud..är hon galen, det är ju bara september!?"
Nu är det så att vi har barn som verkligen inte är lätta att handla kläder till så det gäller att börja i tid medans utbudet är stort.


Till vintern behövs nästan dubbel uppsättning av allt om det nu blir lika mkt snö som förra vintern.
Dagens shoppingrunda gav:
 Barn nr 1 -tumvantar.
Barn nr 2 -jacka+termobyxor och 1 mössa.
Barn nr 3 -termobyxor.
Letandet har alltså bara börjat.. *suck*


Just nu sitter vi framför tv:n och diskuterar politik med barnen medans vi kollar valvakan.
När vi samlas såhär måste man ha ngt gott att äta..kvällen till ära har blivande maken gjort 4-dubbel sats av nege..ehh..chokladbollar!
Så j-vla gott och valk-framkallande men klart värt det!
(låter annorlunda om några veckor när jag ej kommer i kläderna men den tiden den sorgen;)

Ha en skön kväll alla mina söta trogna läsare o en bra start på nya veckan!

Kraaaam

4 kommentarer:

Nattmia sa...

Shit vad gott med negerbollar (så heter de här ;-) )
Du kan äta nyttigare i morron så blir det inga extra valkar ;-)

Kram Mia

Farmor Agge sa...

Mmmmm.NEGERBOLLAR..:) klart det heter så!:) Valkar ah vad är det för nåt?!:) Ha en skön kväll!!!Kramiz..

Sirpa sa...

Halloij vännen!
Så skönt, jag slipper i år att köpa nya vinterkläder...nästan, Uggs är bestält och höstjackan kom redan, hon ville ha de från H&M, första gången jag näthandlade!
Ät tjejen! Vi sörger senare sen!
Njut med familjen av kvällen!
Har en fin kommande vecka!
Kram Sirpa

hemma hos lilla mej sa...

Jag ska beställa jacka till Tobban i morron Sedan ska det åkas nästa helg och köpa kängor.Så är dom mindre klara.Robin som är 18 får handla själv .Men jag har hört av viss väninnor att vissa storlekar är redan slut.Så det ska börjas i tid.Åååå vad gott med negerbollar.Ha en skön kväll och en go start på den nya veckan gulliga du.Kram Rita ♥