tisdag 21 september 2010

Tomtar på loftet?






Ibland  OFTA pratar jag med mig själv.
Jag kan tom föra ganska livliga diskussioner om allt möjligt men oftast handlar det om en o annan utskällning antingen på mig själv eller riktat mot ngn annan.
Idag i bilen rök det till rejält mellan oss (jag o mig)

" Hur fan dum är du? Det är så typiskt mig att inte tänka efter före! Åhh vad irriterad jag blir på mig själv...idiot.."
Ja sådär lät det idag efter att jag glappat lite väl mkt på jobb.


När jag blev arg på en bilist häromdagen lät det såhär:
"Men what the f-ck är ditt problem?? Vem f-n kör i 35 på en 70-väg!? OMG vad trög du är..flytta dig eller gasa gubb-#&*?=!¤"


Men det händer även att jag peppar mig själv inför vissa svårigheter:
"Men varför är du nervös, detta fixar du lätt! Så..andas lugnt nu.."

En annan grej som jag alltid gör när jag råkar vara ensam hemma en kvart då o då är att utbrista:
"Lyssna, LYSSNA.........Åhh ljuva tystnad!!"


Man kan oxå kalla detta för schizofreni.....Va, VEM sa det, är det DU nu igen!??
;)


7 kommentarer:

Sirpa sa...

HaHAAAAAA1 Vad roligt att höra att det finns en till som är schiz.....näää, det var inte jag!
Du skulle bara höra jag o mig!!!
Har NI så fin onsdag!
Kram Sirpa

Sirpa sa...

Oj just, fint ny bild!

Anonym sa...

Hej!

Hittade just din blogg! Whow! Den verkar såå mysig! Jag ska följa den! Vad är ljuspåsar för något? Säljer du sådana?

På återseende!
/g

LjuvligtLantligt sa...

Hej Anonym.
Ljuspåsar är precis vad det låter, en tygpåse som man sätter en lykta/glas i o tänder ett ljus..skenet blir väldigt vackert o olika beroende på vilken sorts påse man har. Ja jag säljer dessa :)
Mvh Git

Elle sa...

Ja, det är det jag säger, vi är nog lika tokiga båda två (eller alla fyra??)

Nyss satt jag dessutom i bilen och sjöng gamla låtar med en röst som ingen bör höra....

Ha en skön kväll!
Me, myself and I

Nattmia sa...

Det där kunde ha varit jag som skrev.. ha ha.. Händer ofta att sambon frågar om jag pratar med honom eller med mig själv, eller att han inte svarar för att han tror att jag pratar med mig själv, vilket händer ofta :-)

Ha en bra dag både du och du ;-)

Kram Mia

Sirpa sa...

hello!
Hoppas du har haft en bra dag!
Solig som här?
Har en trevlig torsdag!
Kram Sirpa