lördag 11 september 2010

Sofiero hundutställning.


Idag var jag, morsan o dottern på Sofieros hundutställning.
Hela familjen har velat ha hund ett tag men jag har bromsat detta eftersom den lär bli mitt ansvar, blivande maken reser periodvis väldigt mycket.
Jag jobbar 80 % men är ledig alla skollov så det passar ju iofs bra att skaffa en valp precis i början av sommaren, vi har hundvana allihopa, kan ju vara skönt att ha någon som vaktar oss när maken är bortrest...
'
Som ni märker skriver jag detta direkt ur "huet"(huvudet) därav allt svammel :)

Jag vill helst ha en stoor hund o då passar en grand danois oss perfekt tror jag, de är lugna o familjära, ingen hund som älskar allt o alla utan som håller sig till oss-perfekt!
Om det blir en ko-brokig eller en beige beror på utbudet, någon som väntar en kull till våren??
(Alla som har ngn erfarenhet av rasen är välkomna att dela med sig!)


6 kommentarer:

Black Iris sa...

De silvergråa är väldigt vackra annars.

Kram Maidi

Sirpa sa...

oooo...de kan ju bli såååå stora!
Jag vet inget om de men de som man har träffat där ute har varit vänliga!
Hoppas du har haft en skön helg!
Kram sirpa

Elle sa...

Jag tycker visserligen om hundar, men det räcker för tillfället med all smuts som de fyra ungarna drar in, inte behöver jag hundhår därtill. Jag kör med den mycket bra lösningen att jag promenerar med min kompis som har två hundar, hon tar en och jag tar en - då har jag en hund, men inget ansvar. Bättre kan det inte bli!

Även min make är ibland bortrest, men jag behöver ingen som vaktar mig, det räcker med att jag själv morrar lite...*blink*
Ha en skön söndag!
Kram Elle

Gårdsromantik sa...

Men den var ju stor som en ko nästan - så läcker.

Stora hundar brukar ju vara snälla!

Kram Maud

http://havsviken.blogspot.com/2010/09/rea-pa-shabby-chic-lantlig-inredning.html

Smultron på ett strå sa...

Att skaffa hund är bland det bästa vi har gjort, även om det blev som jag befarade, att huvudansvaret ligger på mej. Men det är nog också jag som har största intresset. Vårt hunddagis har stor erfarenhet av Grand Danois, du kan nog vända dej till dem om du undrar över nåt, www.martinshunddagis.se . Lycka till//kram maria

Njut i din trädgård sa...

Jag har bara hört bra saker. Dem är så fina!