söndag 12 september 2010

Sköna söndag?! Nej, städa o förbereda-inför-nästa-vecka-dag.

Söndagarna är skit!
Denna dag består mest av förberedelser inför veckan såsom tvätta en halv miljarder maskiner tvätt, läxläsning, handla, städa hos marsvinen, packa skolväskor, städa o röja i största allmänhet samtidigt som ungarna gnäller att "Åhhnäee det e skola imorgon!!"
Även om man hittar på något kul en söndag så ligger allt det där i bakhuvudet o gnager o gnaaaaager..

Vår matplats, färska blommor inhandlas så gott som varje fredag.



Min nyinköpta svarta glaspumpa o lyktan i fattigmanssilver, lika vackra bägge två.

Här är min present jag fick av mor när hon kom hit på middag senast-en örthängare. Den är underbart söt!
I vårt hem finns det en vit bas men inredningsdetaljerna går mest i grått, beige, benvitt, svart, rost o zink..låter som en salig blandning men jag tycker att allt det där harmonierar (heter det verkligen så..hmm?)  med varandra finfint.

--------------------------------------------------

Blivande maken ska resa bort o jobba hela veckan, det är väl iofs inget ovanligt men det ger mig högre puls.
 Allt hänger på mig o jag rusar som en psykskadad gasell hem efter jobb till barnen de 3 dagarna i veckan som jag jobbar länge, de andra 2 dagarna i veckan är jag oftast hemma innan de kommit från skolan *skönt*

Jag har dock anställt dottern som övervakare de 2-4 timmarna jag är borta på em/kväll dessa dagar, lättförtjänta extrapengar för henne och en trygghet för mig då denna tös har snorkoll på allt som rör brorsorna.

Nästa läsar hoppas jag på att kunna gå ner ytterligare lite i tid, jag hatar verkligen att känna sådan stress-ångest.


Vad brukar ni göra på era söndagar?

Kram

5 kommentarer:

Camilla sa...

Vad kul att du visar lite bilder ifrån erat hem då ni verkar ha det så fint! *ler* Denna söndagen tillbringade jag genom att åka på boendemässa, ta en fika på stan och pyssla lite med diverse saker. Stressa inte ihjäl dig bara! Kram ifrån bloggvärlden.

Sirpa sa...

Hej Git!
Vad roligt att se hemma hos dig! Mycket fint! Rosor, härligt!
Söndagar jag slappar, nää, pysslar oftast och just nu har jag lite ångest för jag pysslade ju igår och hade planerat en annan grej tills idag men har inte gjort det! Har suttit vid datan och tagit en ordetligt runda hos alla härliga bloggar istället! Och jag har tagit hand om Anabelle idag för Sanna ligger i hög feber på min soffa!
Har en skön söndag!
Kram Sirpa

Vitt hus med svarta knutar sa...

På söndagarna försöker jag hålla jobbångesten borta genom att pyssla, handla, tvätta, plocka, vattna blommor, måla, plocka, fika, kolla kommande veckan i almanackan, laga extra god mat, plocka, försöka glömma att det är måndag i morgon....

Jahapp, önskar dig en fin kommande vecka!
Kram,
Regina

Elle sa...

Vad jag gjorde?
Läs mitt inlägg, där berättar jag idag om varför min man använder skruvar när han lagar mat!!!

Min stressångest kommer måndag morgon. Senast när 7-åringen vägrar att kliva ur sängen och säger: Jag går inte till skolan mer!

Har tre föräldramöten denna vecka, ser redan fram emot dessa förstörda kvällar, sittandes på trästolar i ett varmt klassrum tillsammans med en massa uttråkade föräldrar...

Ha en skön vecka!
Kram Elle

Ps. Jag tror att det heter "harmonerar"...*ler*

Livet på Berget sa...

Myyyyser och grejar på söndagar. Har sällan jobbångest, har ju ett kanonjobb ju 5 minuter från huset. Söndagar är toppen och så se film på kvällen med älsklingen.
Ha de gott!
Kram
/Sara