onsdag 15 september 2010

Personer som impar mig!




Tänk hur vissa personer får dig att stanna upp, fundera o sen känna "Wow vilken människa!"
Jag känner några sådana:

*Först o främst blivande maken, han är en av de finaste jag mött.
Tänk att ha ett sådant tålamod, ha ett så gott hjärta o vara så intelligent. (kör INTE frågesport mot honom!!!)

* Min mamma, hur kan man älska o värna om ALLA djur (ok..inte mördarsniglar..) så mycket?? Helt fantastiskt!

* Min 17-åriga vän. Denna vän är fysiskt funktionshindrad och det e inte alltid så lätt men jääääklar vilken tuff, modig, ödmjuk o intelligent person detta är. Att denna personen sen sprudlar av sarkastisk humor gör ju inte saken sämre ;)

* Våra barn..de äger!! (vågar inte utelämna dem för då ger de mig stryk alt punkar min bil)

* Jag. Så fantastiskt impad av att jag har klämt ut 3 ungar ur min kropp, fostrat dem med allt vad det innebär o ändå är mitt psyke ganska intakt! ;)

* Min fd kollega, en fin o fantastiskt godhjärtad människa som är på väg att resa sig igen efter den största tragedin en människa kan vara med om-att förlora sitt barn.

* Några av mina "gamla" elever. Jag säger bara: Maskrosbarn!
Ni är otroliga..


Förövrigt kan jag bara konstatera att helgen närmar sig o det är uuunderbart.
Ska slappa o ha det skönt..

Tack för att ni kikade in hit!

Kram

5 kommentarer:

Maggan sa...

Hej Git
Paketet kom i går, jag kom hem i dag, jag har inte öppnat paketet ännu, utan det kommer ett bildkollage på bloggen senare.

Tack!
Kramar
/Maggan

Sirpa sa...

Hej Git!
Visst är det så skönt att närä så fina människor!
Vilken underbar sol vi hade på eftermiddagen!
Hoppas din förkylning har gett sig!
Har en myskväll!
Kram Sirpa

Tina sa...

Ja, vi har många viktiga & omtänksamma människor omkring oss. Många gånger tar vi nog dem förgivet... det ska man aldrig göra!!
Hoppas att du mår bra!
Varm kram Tina

pysseltanten sa...

Halloj Git...(va konstigt de fortfarande känns att skriva sitt eget namn sådär...som att kommentera sig själv liksom...hihi)
Vilka härliga människor du omger dig med....ibland e de rätt bra o stanna upp o bara känna tacksamhet...=)
Visst e man lyckligt lottad...barn o man...vänner o kollegor...ett jobb man trivs med...ett fint hus att bo i...vad mer kan man begära?
Ha en härlig HELG...=))))
Kraaaamizar Git

Elle sa...

Nu är jag också impad av det du är impad av!
Jag är också impad och tacksam över de fina människor jag har omkring mig. Skrev nog ett par luddiga rader om det inatt...
Kram Elle