onsdag 29 september 2010

Ömhetsbevis..

Ibland kan mitt jobb vara psykist påfrestande på många olika sätt o vis.
Idag är en sån dag..förövrigt är detta det FÖRSTA inlägget jag gjort från jobb någonsin! (nejnej, inte sparka mig nu, jag har lunchrast!)
Just som jag satt här o tyckte synd om mig själv så knackar det på min dörr o utanför står en elev o ger mig en slängpuss o ett STORT leende.
Jag ska berätta för eleven sen att hon mer eller mindre räddade min dag, det där ömhetsbeviset gör jobbet värt all möda igen :)
Tack söta du!




Over and out från lunchrasten!

4 kommentarer:

Elle sa...

Låter som om skolan förstör livet för alla, liksom...läs mitt inlägg så fattar du hur jag kände det igår..idag...imorgon...

Små uppskattningar är alltid trevligt. Fina elever det finns!

Det är som när 7-åringen häromkvällen sade "Läxor och sånt spelar ingen roll för mig...det viktigaste är min familj"
Om han nu menar att han slipper göra läxor om vi är viktigare?
Jag vet inte, men ett "du är världens bästa mamma" kan ibland rädda ens dag!

Stå på dig, annars gör någon annan det!
Kramis!

Sirpa sa...

Tänk att man kan ha hur jobbigt som helst och sen kommer nån och gör en liten "rörelse" och där fins räddningen, underbart!
Hoppas du har kunnat njuta nått av solen idag!
Har en fin kväll!
Kram Sirpa

Skogslyckan sa...

Tänk att det är det där lilla som gör hela ens dag. Tänk om alla tänkte så, att säga de där gulliga sakerna, ge ett leende, en kram, ett ord...för det betyder så mycket!
Kram Pia

Annelie sa...

Jaaa,dom små liven kan verkligen överraska en ibland..:))...Man behöver så lite för att må bättre och dom små tingen ska man vara rädd om..Önskar dig en underbar dag..Kram/Annelie