tisdag 28 september 2010

J-vla människa!


Jag blir galen på vissa äldre personer.
De skryter om "Ja JAG har minsann jobbat här i 30 år!" som om det vore en fördel... Det är det INTE alltid på alla ställen.
Vissa av dem är såna inskränkta nej-sägare o har inte utvecklats sedan de började på arbetsplatsen för just 30 år sedan.
Skulle kunna spy ut huuuuur mkt som helst i detta ämne just nu men ska hålla mig lugn.
Fast imorgon kanske jag skriker
 "Gör arbetsplatsen en tjänst o GÅ I PENSION!!"
 rakt vederbörandes fejja.

Nu ska jag tröst-fika o sen blir det hämtemat till middag.

Återkommer ikväll när min valium börjat slå in.

4 kommentarer:

Bibban sa...

Här har du en som jobbat i snart 30 år på samma ställe, eller i varje fall inom samma yrke. jag håller helt med dig att vissa nejsägare är svåra att tas med. Men vissa personer håller måttet trots alla år. Synd att du träffat på någon som inte är nyfiken på förändringar. Hoppas valiumet hjälpte ;)) kram från gammal i gården Bibban

Sirpa sa...

Har din valium slagit in? Hoppas det för din familj skull :) Hämtemat...oj, just mat..måste man laga nått? Ja, det blir...nått, fisk!
Jag hade en gång på jobbet en tant som hade jobbat på det slottet kanske sen det byggdes och hon var en riktig bit...
Har en fin tisdagkväll!
Kram Sirpa

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
Åh,vad jag känner igen din frustration!! *ler*
Varje ifrågasättande och fundering bemöts med just det där: jag har jobbat här si och så länge och vi har alltid gjort såhär!
Frustrerande och väldigt nedslående spec när man kommer som nyutbildad med massor av inspiration,arbetsgkädje och visioner!
Tur dock att det finns folk som jobbat länge men ändå har en öppen syn för förbättring.
Funkade valiumet? :)
Kram
Jenny

Susanne sa...

Håller med dig helt i detta inlägg....är så trött på dessa människor!!!

Kramen