torsdag 23 september 2010

Hur gör dom??



Idag var jag hos frissan, kastade mig i stolen o sa: Gör vad du vill, bara du gör NÅGOT!
Nu är jag slingad o har klippt av minst 15 cm.
Snyggt, nöjd :)

Man ska inte underskatta de billiga kedjorna (som jag brukar tjata om här..).
Idag när jag körde ett race genom Netto efter mjölk o bröd så låg dessa ljus i rea-hörnan.
15 kr per förpackning, då måste man bara ha dem.



Jag har en fundering.... MÅNGA har ju bloggar om detta vita tema, vissa är som min, liten o nätt med lite lagom besökare medans andra har 500-2500 besökare per dag!!
Hur kommer detta sig när många av deras inlägg är lika intressanta som en asfalterad väg?? 
Ett ex:
"Detta är min fina ljusstake. Ha en fin dag."
Ja som sagt, bara en fundering..

För att ge mer av mig själv i min blogg så kan jag berätta att jag städat badrummen idag.
Finns ju helt klart roligare saker att göra men denna SKIT-göra är ju NÖD-vändig...
Jisses vilken nörd jag är..

Kram

Ps. Snart dags för en ny utlottning?? Håll utkik..Ds.

21 kommentarer:

Uttan sa...

Så trevligt med ny frisyr.
Fina ljus fyndade Du i dag och städat toan låter som en bra dag.

Ja visst är det otroligt vad besökare en del har men Dina följare blir fler och fler och det är ett bra tecken.

Kram!

Camilla sa...

Hej!Jag älskar din blogg och har följt den en tid. Du är duktig på att skriva och man sitter för det mesta och drar på smile banden när man läser. Så din blogg är inte tr¨åkig i alla fall. Kan man inte få se en bild på dig och den snygga frisyren? ;) Kramar ifrån bloggvärlden

Vita Falkens Lantliv sa...

Vet du vad Git? Jag skulle bara vilja ge dig en jäkla go kram!!!! Du är så skön, rolig och cool:))

Ville bara säga det;)

Kram Susanne


P.S hoppas du fortsätter med din blogg så länge jag orkar hålla på med denna datorn, för du ger mig så många skratt D.S

Herregud låter som en kärleksförklaring hahaha

Elle sa...

Du ställer frågor!!
Ja, men var förvarar jag allt nu?
Säg nu inte att jag måte göra ett inlägg om DET nu!?! *ler*

Det där med besökarantalet har jag också funderat på ofta.
Där sitter man och skriver som en galning och tar sig tid, för en handfull besökare. Medan "proffsbloggarna" skriver två meningar till en bild och har flera hundra besökare.
Orättvist? Kul?
Jag vet inte. En personlig blogg är, tycker jag, mer värd. Att bjuda lite på sig själv...
Kontakten med "mina" besökare är som trevliga vänskaper ibland.

Jag har även lagt märke till att en blogg med upp till 500 besökare har MINDRE kommentarer än jag!!
Alltså vad lönar sig flera hundra besökare som smyger omkring?
Men jag vet vad du menar. Vet du vad jag menar?
Din blogg är absolut roligare och intressantare än de "asfalterade vägarna".
Ha en skön kväll!
Kram Elle

Tina sa...

Alltså!! jag har sagt det innan, men måste få det sagt igen..
Du är bara helt störtskön!! Du är en riktig frisk fläkt!!!
Jag håller med dig om detta med vissa bloggar..fniss... & de som tjänar multum av pengfar då?????... HUR GÖR DE????? Bra fråga =)

Önskar dig en underbar helg!!
Varm kram Tina

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina ljus
Verkligen ett fynd
Ha en riktigt skön helg

Birgitta sa...

Hoppas du blev nöjd med din nya frisyr. Snygga ljus du fyndat.
Men tänk dom som har så många besökare på sina bloggar, de kan ju inte kommentera tillbaka till alla. Och det kan kännas lite tråkigt tycker jag.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Vildrosen sa...

Vilken härlig blogg jag hittat, gillar ditt sätt att skriva...underbart.
Ang din fråga, så är det nog något vi aldrig får svar på... en personlig teori är...att en del är med i klubben för inbördesbeundran :-))
Lägger till mig som följare och önskar dig en trevlig fredag.

JASMINEN PÅ LANDET sa...

Tack för besöket hos mig,det var en vanlig gräddtårta med hallon under.
Ja den var god.

Skogslyckan sa...

Hej! Har tittat in lite här ibland. Är ju bloggvän med Elle... Och tänkte att nu skriver du om nåt jag tänkt på så många gånger, så nu måste jag lämna en kommentar. Tycker om ditt sätt att skriva på, som också Elle har, så mycket humor under ytan. Älskar era bloggar tusen gånger mer än de stota vita. Jag har bara bloggat i lite mer än fem månader, och har i min enfald lagt massor av tid på att sitta och kommentera på bloggarna. Även de stora. Med något visst undantag är det aldrig någon som skriver något tillbaka. Jag förstår att man inte kan svara om man får 50 kommentarer varje dag, men kanske en gång i månaden.... Jag gillar vitt, men blandat med färger i gammaldags stil. Är lite trött på helvita hem, där till och med bilderna och texten bleks ner så det knappt går att läsa...puh...nu skrev jag verkligen en kommentar som heter duga. Lägger mig som följare hos dig och önskar dig en störtskön helg!
Kramar från Pia i Ateljé Skogslyckan

maja sa...

Håller med dig om visa bloggar som inte säger så mycket. Din är så rolig att läsa. Du är verkligen en kvinna med humor, man får sig ett gott skratt eller åtminstone ett stort smil när man läser, samtidigt som du lägger upp fina blider på ditt hem. Maja

maja sa...

Håller med dig om visa bloggar som inte säger så mycket. Din är så rolig att läsa. Du är verkligen en kvinna med humor, man får sig ett gott skratt eller åtminstone ett stort smil när man läser, samtidigt som du lägger upp fina blider på ditt hem. Maja

maja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
maja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
maja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
maja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
maja sa...

´vet inte vad som hände men min kommentar upprepar sig, :)

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
Vilken mysig och hemtrevlig blogg du har! :)
Drog lite på smilbanden när jag läste om din hemska upptäck av hårfärgen i provhytten. :) Jag hade själv ett sånt där sanningens ögonblick här om dagen. Mitt 7 cm "långa" hår är trefärgat!!! *huuu* Har beställt tid hos frissan nästa vecka.
Ang dina funderingar så... tror jag inte du är ensam om dem.
Kommer garanterat tillbaka hit fler gånger!!
(Lägger till din blogg i min blogglista.)
/Jenny

Elle sa...

Jag...en hemsk kvinna???
Min kompis med hundarna kallade mig också hemsk häromdagen...*ler*
Jag får nog lugna ner mig med min stora käft lite. Har redan börjat på nästa inlägg men vet inte om jag vågar publicera den. Alla fattar ju inte vår sjuka humor!
DE är HEMSKA! Inte vi! *fniss*

Ha en helskön kväll!!
Kramizzzzzzz!

Jeanette sa...

Jag har läst din blogg en tid nu, och det jag tycker om med den är att den inte är så "puttinuttig- jag lever på små rosa moln mest hela tiden"!
Man småler alternativt gapskrattar varje gång man läser den.
Du verkar skriva precis det du tycker och tänker och det gillar jag.
Fortsätt med det!!! Jag kommer garanterat fortsätta läsa...
Ha det bäst! Kram från Jeanette

Annbritt Schmützer sa...

Jag bara älskar din sarkasm!!

Vad det gäller besöks antal så misstänker jag starkt att man har räknare som inte räknar unika besökare dvs ett och samma IP nr bara/dag utan går någon in flera ggr per dag så räknas alla besök och sen kan man ha det så att även ens eget ip nr räknas varje gång och då kan man trycka 100 ggr bara för att få upp antalet*L*
min teori*L*
kram