måndag 30 augusti 2010

WHAT är det med min mage??


Idag jobbade jag tills kl 17, när jag kom hem stod middagen på bordet o direkt efter maten kom en kopp nybryggt kaffe under näsan på mig innan jag ens hann resa mig upp.
Nu har jag bestämt mig att i nästa liv ska jag bli man o ha en hemmafru på heltid..
Hur svårt är det egentligen att göra karriär o ge rubbet när man har en person som går hemma o sköter resten?
Tack love, härligt när du skämmer bort mig sådär!

Denna blomma (kan inte för mitt liv komma på namnet)
växer sjukligt mkt.
Har fått den i början av sommaren av min kära väninna, då var den normal men nu är den gigantisk!

Idag har jag varit gravid eller snarare sett ut som det.
 Min mage blåser ibland upp sig så att jag knappt får på mig kläder ens (känns det som).
Det har blivit värre senaste året o bara tanken på att trycka ner mig i ett par jeans får mig illamående.
För tillfället är det leggings o tunikor som gäller men de måste vara slappa i magen annars blir det sju resor värre.
Usch vad trött jag blir..
Förresten så var jag ute på en rask promenad nyss..nu ska det göras så ofta som möjligt, kanske hjälper det att gå ner några kilo?
Är så trött på att känna mig som en skengravid val :(((

Ha en skön Måndag alla!

Kram

12 kommentarer:

Annbritt Schmützer sa...

Muggarna är för nya för att ha hunnit till webbshopen .Men det går bra att mejla en order på några hundra*L*
kostar bara 149:- st som hittat..Bjuder på frakten om du köper mååånga #blink blink#

ha de gött

Annbritt Schmützer sa...

petunia heter den!!

maja sa...

surfina heter blomman, en hängpetunia

maja sa...

surfina heter blomman, en hängpetunia

hemma hos lilla mej sa...

Vilken lyx härligt med lite guldkant på tillvaron.Vad gott att komma hem efter en hård och jobbig dag på jobbet och få både middag och kaffe.Underbart ♥ Snäll darling du har.Din fina blomma heter Surfina växer så det knakar.Fina är dom men man får plockna vissna blad och dom är kladdiga.Ha en skön kväll vånnen Kram Rita ♥

Hem ljuva hem sa...

Gullig man du har som skämmer bort dig lite. Det låter som du lider av uppblåst mage, har själv samma besvär och fick medicin av min läkare som hjälpte mig..minns nu inte vad de hette men det finns receptfria tabletter på apoteket som kan hjälpa dig. Inget kul att gå omkring och känna sig gravid jämnt..Lycka till.
Ha en skön kväll..
Kram Anneli

pysseltanten sa...

Har oxå flera petunior...tacksamma som bara den..=)))
Usch...inte sååå kul att känna sej som en gravid val...hihi...
Ha en härlig måndagskväll, gooing...=))
Kraaamizar Git

Ewa`s Galleri sa...

Jag håller på surfina,jättefin var den iallafall
Du har inte prövat att käka laktosfritt,för magen
Jag hade samma problem till jag gick över till det,nu är det kanon

Elle sa...

Inte konstigt att du blir skengravid efter den servicen med mat och fika! *ler*

Kram Elle

Sirpa sa...

Hej Git!
Njut när nån vill skämma bort dig!
Verkligen jätte fin blomma, du måste ha tagit hand om den med kärlek!
Gravid...då är jag det varge månad, alltså alltid:) Promenader, det klarar jag...
ha en fin vecka!
Kram Sirpa

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Git!

Dina inlägg är sååååå bra. Jag känner så mycket igen mig med gravidmage lite då o då. Vad göra? Tar ju promenader, tränar på gym, simmar men ändå.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Smultron på ett strå sa...

åh, du har det bra du! Och sen tror jag det finns nåt namn på din magåkomma, kan bara inte komma på det. Som tröst har du så länge en award att hämta hos mej, så hör jag av mej när jag kommer på det där med magen...//kram maria