tisdag 24 augusti 2010

Vafan har jag gjort dig för ont??!


Några av grannarna ska flytta , på vägen ut från vårat område så tog flyttbilen med sig våran vindskena o förflyttade stuprören en bra bit.
Tackar tackar för det!


Idag har det blåst kraftigt här.
Hela denna sommaren har jag odlat upp en paprika-planta där det till sist kom ut e paprika på!
Jag var i extas o har vårdat denna med mer omsorg än mina egna barn.
Efter jobbet idag sprang jag hem för att rädda den från stormen..men..men..vinden hade MÖRDAT den!!!!
Där stod jag på altanen o stirrade på golvet där den låg helt hjälplös sen skrek jag :
"VARFÖR..? varför..? VAD har jag gjort DIG för ont?!?




Det blir till att bära sorgband på jobb imorgon..

Kram

7 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Nä fy vad orättvist både med vindskivan och paprikan. här är det full storm och regn, känns som november. Surt...//kram maria

Man tänker sitt: /Tove sa...

Åh nej! Stackars dig och stackars paprikan!

Jag hade samma otur med en vinbärsbuske...jag vänade och vaktae och väntade på en allra första skörden från min nya buske. Och sedan när den var precis nästan klar så kom jag ut en morgon...och då satt det en fet anka i busken och hade moffat i sig hela skörden. Det är inte lätt att försvara sina odlingar mot naturens nycker!

Emmas utsikt sa...

Suuuurt... vad blir det? Stekta gröna..paprikor?

Sirpa sa...

Ooh Git, vilken otur du haft! Lider med dig! Hoppas morgon dagen är bättre!
Kram Sirpa

Nina sa...

Jag är en förstagångsbesökare här på din blogg..trodde mig få läsa ljuva vackra fjäderlätta ord med tanke på bloggnamnet, ack vad jag bedrog mig :)
Tråkigt som fan det där med paprikan du :(

Livet på Berget sa...

Aj då otur:(.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Susann... sa...

Ännu en förstagångsbesökare, (jo jag fick med alla bokstäver) Fint du har fått till din blogg. Trist med sabotören.
// Susann