tisdag 31 augusti 2010

NejNejNej!


Jag har börjat med powerwalk igen, premiären var igår och då tog jag en lagom kort runda för att inte chocka kroppen alltför mkt.
Har ju trots allt enbart suttit på min lilla rumpestump(i själva verket ett jätte-arsle!) senaste året, risken för en stroke alt hjärtattack var överhängande.
Idag tog jag dock en längre runda, hade musik i öronen o gick i takt med musiken...
Nackdelen med musiken är att man inte blir varse om div cyklister o annat som kör förbi.
Varenda gång så hoppar jag till av skräck som om jag vore ensam i hela världen o det var första gången jag såg en annan individ..


Härhemma råder det rena sjukstugan, blivande maken o dottern är sjuka..halsont, feber, näsont? ja alltså ont längst bak i näsgången, hosta, huvudvärk o snoriga.
Vad hände nu på kvällen tror ni????????
Jo SÅKLART har jag ont där nu o känner hur samtliga körtlar börjas svullna längs hela halsen o huet!
Jag vill inte bli sjuk nu..jag kan INTE bli sjuk nu..jag har ju precis börjat på mitt nya jobb...ahhhhhhh panik!!
*Hyperventilerar våldsamt*



7 kommentarer:

Elle sa...

Nääää, är det dags nu igen??

Även mina två yngsta snörvlar och rosslar. De vill nog förlänga sommarlovet lite har jag en känsla av!
Krya på er!
Kram Elle

Smultron på ett strå sa...

Inget kul, men du är säkert inte ensam om att bli sjuk, verkar som om "alla" är sjuka eller på gång att bli det... Krya på dej, ät vitpepparkorn eller nåt???

Ewa`s Galleri sa...

Vad tråkigt att bli sjuk,just när du kommit igång med träningen
Jag har väntat i 3 veckor på att min hosta o förkylning ska försvinna så jag kan börja träna
Håller tummarna för att det bara är falsk alarm i din hals
Ha en fortsatt bra vecka

Sirpa sa...

Hej Git!
Vad duktig tjej du är! Jag som går runt med min "rullator"!
Usch, då är höstförkylningen på gång...nej tack säger jag också!
Krya på er nu!
Kram Sirpa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Men vad är det som händer, var och varannan är ju förkyld! Både på min och på makens arbetsplats är människor sjuka. Jag hade ont i halsen härom dagen, när det gick över blev jag snuvig...hoppas det stannar där. Synd för dig som precis börjat ditt nya jobb. Hoppas att ni kryar på er snabbt. Och så att du kan ut och staka dig fram.

Kramar,
Regina

hemma hos lilla mej sa...

Vad duktig du är som är ute och går....Men vad är det som händer????Var och var annan människa är ju förkyld.Håller tummar och tår att du får vara frisk.Ha en skön dag rara du Kram Rita ♥

Livet på Berget sa...

Nä men usch då!!! Hoppas du klarar dig men man brukar känna när det är kört! Pigga på dig och vad duktig du är som börjat motionera!!!
Ha de gott!
Kram
/Sara