fredag 13 augusti 2010

Mina laster...

Jag tillber en speciell gud, Choklad-guden heter den.
Min gud är god o ond på en o samma gång, god till smaken men dålig för baken! (höfterna menar jag men det rimmar ej :)


Vem o hur kom på denna ljuvliga dryck?
En djungel-person som tänkte "Heeey..vi tar de här konstiga bruna sakerna, maler dem, tillsätter varmt vatten så blir det nog toppen!!"
Nåväl, djungel-personen hade rätt o denna underbara nektar är ett måste morgon/middag/em/kväll o lite däremellan.


Presenten från blivande maken..rosa, söt, bra o underbar..o ja datorn är oxå bra! ;)



"Är hon rökare?!?" tänker ni nu.
Yes she is.



Har man en släng av bacill/bakterieskräck så är detta ett måste i bilen, väskan, vaskskåpet o på jobb.
Tvingar även min omgivning att sprita sig på vinterhalvåret.

På jobb- "Hej o välkommen, får det vara lite handsprit i dessa förkylningstider?"
Hemma- "Hej ungar, varit bra i skolan? Kom o sprita er!!"
I bilen efter ett affärsbesök- "Sååå, nu spritar alla sig!!"


Vad är dina laster??


10 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Jag har samma laster, utom cigaretterna. :)

God helg!

Sirpa sa...

Hej Git!
Du är bara helt underbar!!!
Ooh, du är en ängel, choklad!!! Jag äter o äter o äter...det är så gått!!!
Har det bra!
Kram Sirpa

Nattmia sa...

SMÅGODIS!!!! och Choklad, men mest blandat godis.. Det är det som är min last.. Gott men farligt.. Inga cig och inget kaffe här..
Och spritar händerna gör jag enbart efter visst jobb på mitt arbete annars tror jag inte på att man skall vara för renlig, det är då man får allergier och blir lättare sjuk.. Tror jag alltså :-)


Ha en bra lördag..

Kram Mia

Annbritt Schmützer sa...

Kaffe är inget farligt bara mjölken och sockret*L*
Spritar händerna gör jag inte men tvättar dom hundra ggr om dagen .Dom blir lite leriga*L*.

Ha en skön lördag.......
annbritt

Smultron på ett strå sa...

Laster?? Hmmm får se nu... choklad då förstås, och definitivt Coca cola, och god mat och mera godis, och ska vi ta med sånt man inte kan äta eller dricka så blir det klockor, halsband, och kanske framför allt väskor i alla former, och sen får vi ju inte glömma skor... Vet inte om jag glömt nåt, kan vara nåt jag missat... :-) Ha en bra lördag// kramar maria

Smultron på ett strå sa...

Bara en sak till (ingen last, dock...) borgen vid Vättern är nog Brahehus??? //maria

Uttan sa...

Spritar händerna gör Jag.
Men Min strörsta last och mitt beroende är ostriskakor. 1 paket om dagen jag måste försöka sluta.Men hur???
Rökt har Jag aldrig gjort och choklad äter Jag gärna om Jag vet att det inte är nötter i.

Ha det gott!
Kram!

Elle sa...

Den där chokladguden bad jag väl också till förut. Men för att bli av med den lasten slutade jag besöka kyrkan...d v s jag tar en omväg om godishyllorna i affären!

Röker inte, men dricker litervis kaffe vissa dagar.

Last? Datorn...*suck*

Sprita händerna gör vi inte, tvättar dem möjligtvis. Lite skit rensar magen, brukar jag säga. Är nästan aldrig sjuk.

Hm...jag tror att jag måste skaffa mig en last! *ler*
Ha en skön kväll!
Kram Elle

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha jag känner igen mig med handspriten. Men visst känner man sig äcklig om händerna när man har varit i affärer?

Choklad guden har varit tuff mot mig det sista, sitter väldigt mycket runt magen nu, men har slutat röka med så....

Ha det bra!

Black Iris sa...

Du är verkligen medryckande när du skriver.
Mina laster är tyvärr bara kalorier. Det finns nästan ingenting kalorifattigt som är riktigt gott i min smak.
Sen har jag ju förstås Försvarets hudsalva och tandpetare med mig överallt också.

Kram Maidi