söndag 29 augusti 2010

Majs majs majs.




I Torsdags såg blivande maken hemlighetsfull ut när jag kom hem, direkt fattade jag att han hade köpt något. I köket stod denna dammsugare på laddning, jag har velat ha en sån länge eftersom vi bor på 3 etage.
När den är full-laddad klarar den 2,5 våningar..najs!
Blivnde maken var dock snabb med att poängtera att den är till OSS o INTE till mig..han vill ej förknippas med en mansgris :)
Men han kan vara lugn, det är jag som har den titeln här!

Tips! Barnen tyckte det var extremt lätt o kul att dammsuga nu. Tips!

Idag har vi varit ute på en dyngig åker och plockat majs.
På några minuter hade vi norpat åt oss 55 st=165 kr, nu är blasten borta (tog ett tag..puh) och kolvarna kommer att förvaras i frysen hela hösten.

Jag tycker detta är en så märklig o vacker grönsak, detta påtalade jag såklart under middagen så att ungarna fick hål i huvet.
Jobb imorgon..Tjohoo!! (NOT)
Jag jobbar ända tills kl 17 och kommer att vara lika social som en klubbad säl imorgon kväll här i soffan.

4 kommentarer:

Sirpa sa...

Go kväll Git!
Grattis till damsugaren! Majs är ju gott!
Ny vecka och Augusti nästan slut, alltså officielt det börjar höst på onsdag! Hrrr... och jag fryser redan nu!
Har det bra!
Kram Sirpa

Livet på Berget sa...

Oj så fin damsugare, liten plats tar den också, positivt. Majs är gott!! Till och med våra hundar älskar majskolvar.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Susann... sa...

Jo visst är den märklig, majsen alltså :) för att inte tala om smaken ! Även goda att grilla.
Och grattis till nya rosa medlemen.

Annbritt Schmützer sa...

55st..får man rum med något mer då?

annbritt