torsdag 12 augusti 2010

Första dagen på nya jobbet..


Jag hatar att vara ny på en arbetsplats.. på mitt förra ställe hade jag snorkoll på allt i byggnaden, de flesta av personalen, måånga elever, evenemang o hur allt funkade helt enkelt.
På det nya stället idag hittade jag f-n inte ens toan!! *Hata*

I våras sökte jag nytt jobb o av 100 sökande så fick lilla jag jobbet!? (Skryt?? Hell yeah! ;) idag har jag träffat mina nya kollegor o kollat runt på den  ny-renoverade arbetsplatsen.
Jag o en annan tjej ska dela på ett stort kontorsrum, dessutom har jag ett eget litet rum till mitt förfogande där jag kan sitta med min lilla elev-skara!! På min förra arbetsplats tjatade jag om detta i 3 år utan resultat o här bara står det klart... *LYX*

Ikväll ska jag bara slappa, är trött som en gammal lase! (trasa)

Ha en skön kväll alla!!

6 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej Git!
Grattis till lite LYX!
Håller med, kan komma ihåg när jag var i arbetslivet och kom till ny ställe, auts, det var inte roligt!
Men det kommer att gå bra säkert!
Har en trevlig torsdag kväll!
Kram Sirpa

Livet på Berget sa...

Hej
Grattis, snyggt jobbat!!!! Det ÄR jobbigt när man är ny man blir super trött men det ger ju samtidigt en kick och man måste skärpa till sig. Kul att det känns bra!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Emmas utsikt sa...

Grattis till nytt jobb!! Hoppas du hittade toan till sist, jobbigt annars. ;)

Snyggt kök ni har fått, bra jobbat.

Tjingeling!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så skoj med nytt jobb! Du jobbar som lärare då eller?
Du ska se att du snart hittar som handen i handsken!

Lycka till!!:)
Susanne

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Då har du ett viktigt jobb!

Min yngste har ADHD diagnos, och det är inte alltid man får förståelse för hans behov i skolan, tyvärr. På hans skola försöker man, men det är mycket som kan förbättras. Hur man än förklarar går det inte att få alla att förstå..suck!

Gruvar mig lite nu inför skolstart, då det är en ny extra resurs som börjar i klassen. Förra var kanon, och man vill ju gärna att den här personen ska vara lika rar och komma lika bra överrens med vår son (och de andra med samma problem såklart:))

Kram Susanne

Sirpa sa...

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Sirpa