lördag 21 augusti 2010

Familjeveckan-dotterns tur!


Nu ska dottern grillas.
Det finns en stor chans att detta ogillas och att jag kommer att bli kvävd i sömnen av en kudde MEN den risken tar jag!
Dottern är 12 år och har senaste året utvecklas från en flicka till en fulländad skönhet.
Killarna står på kö men hon är en svårfångad rackare med höga krav och blixtsnabba repliker.
Hon tror på rättvisa o hatar kvinnoförtryck..någon(kan ev vara jag..) har tjatat hål i huvet på henne att kvinnor ska behandlas med respekt o aldrig ta skit!
Damen i fråga står helst BAKOM kameran, tror bilden talar för sig själv!
(Trevligt älskling..verkligen..;)

Hennes egenskaper:

* Envis! Om vi tex är oense om hur ett ord stavas o jag visar i en ordlista så påstår damen att de stavat fel i ordlistan :)))
* Återkommande svar på det mesta är "Tolle"
* ALLA småbarn älskar henne, hon förstår dem o deras språk.
* Har en förmåga att läsa tankar. Om jag tex sitter o tänker på Var jag la min gröna kofta så säger dottern: "Du sitter o undrar var du la din kofta eller hur?!"

"COOLT" tänker ni, "Kväva HENNE med kudden" tänker jag!

Här sitter skönheten(Dottern) o gäddhänget(Jag) på en strand i Spanien.

Även detta barn har framtids-drömmar. Hon vill bli rik och Psykolog.
Denna ungdom kan bli precis vad hon vill, hon har intelligens, självdistans, hjärtat på det rätta stället och humor till att klara det.


Nästa inlägg blir om mig men skrivet av blivande maken, tro inte på ett enda ord av vad han skriver!! ;)

Kram

6 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej Git!
Väntade bara att du skulle skriva om henne:) Låter härligt ...ingen kudde?
Har hemma nästan lika gammal tjej.
Väntar med spänning nästa inlägget:D
Har en trevlig helg!
Kram Sirpa

Annbritt Schmützer sa...

Jag förstår att dom är lite skadade med den morsan ha HA HA HA
Vadå gäddhäng vänta till du är 50+ då kommer det*L*
kram

Bibban sa...

Så fint, ser fram emot nästa inlägg:)
Kram Bibban

Sirpa sa...

Hej Git!

Tack för dina snälla ord hos mig, blev så glad!
Idag blir det bio med dottern och kungafamiljen står på menyn också:)

Kramar från Sirpa

Elle sa...

Verkar vara en skärpt tjej med huvudet på rätta stället!

Jag väntar nu med spänning på nästa inlägg, det kommer med säkerhet att bli intressant!! *ler*

Kram Elle

Black Iris sa...

Ojoj då. Vet hon om att du skrivit om henne? Undrar hur mina tjejer (tonårsbarnbarnen) skulle reagera om de visste att jag skrivit ett helt inlägg om dom. Speciellet den yngsta på 14 år. Mycket av det du beskriver stämmer verkligen på henne men definitivt inte de fina sidorna din dotter har.
Jag älskar henne naturligtvis men gud vad jag ibland vill ta till kudden jag också.

Kram Maidi