onsdag 18 augusti 2010

Familje-veckan Forts..

Idag  är det sonens tur att bli grillad.
Denna pojk är vårt mellan-barn på 10 år, en rejäl grabb som kommer att vara längre än oss innan han fyllt tolv..
Han är en snäll (född i oxens tecken) pojk med massor av humor o glimten i ögat.
 Han har ett hjärta av guld och som fullständigt avgudar bebisar. En gång missade han o hans bror sin hållplats när de åkte buss eftersom de gullade med en bebis men han konstaterade snabbt att: "Det var värt att gå hem den biten för bebisen var såååå SÖT mamma!"

En annan egenskap han har är att förklara/berätta saker LÄNGE och in i MINSTA detalj. Vi försöker verkligen att lyssna fast ibland inflickar ngn med ett diskret "Zzzz" men det hejdar honom inte när han väl fått upp ångan :)

Men tro nu inte att han är en ängel..självklart kan han vara pestig o driva sin mamma på gränsen till psykbryt men det händer sällan nuförtiden.
Värre var det när han var liten..ojojoj..han kunde bli rasande o med tanke på att han är stark o grov som just en oxe så fick man kasta sig som ett rovdjur över honom o brotta ner den rackaren innan han gick fram som en ångvält!

Hans framtidsplaner är att bli antingen polis eller lågstadielärare.
Nu tog orden slut för hela inlägget gjorde mig lite tårögd..man har ju blivit en sån jobbig mjukis sen man fick barn!?

Nästa inlägg blir om yngsta sonen, hehehe..




Kram!

3 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej Git!
Vilken härlig din mellan barn är, kan tänka mig att det blir en hel del mys o bus med pojken! :)
Har det bra!
Kram Sirpa

Livet på Berget sa...

Låter som en super mysig kille! Han lär nog inte få svårt att charma flickor:). Ja visst är man en riktig mes nu för tiden men det kanske finns nå positivt med de också fast jag kommer inte på nått just nu. Ser fram emot rappporten om nästa gullunge.
Ha de gott där längst ner i landet och hoppas ni inte får mer regn, man har ju sett på TV att ni har det lite besvärligt nu!
Kram
/Sara

rosmariin sa...

Vilken intressant blog du har: vackra bilder, söta småsaker, mycket att forska här! Dina ljuspåsar gillar jag mycket! Och ditt kök ville jag gärna ha. Jag har också några vita saker i min e-butik...
Jag kommer snart tillbacka! Lycka till!