fredag 20 augusti 2010

Familje-vecka, yngsta sonens tur!


Idag var det så dags att presentera/grilla yngsta sonen.
Denna livliga pojk är snart 9 år gammal, ett charmtroll med bus i ögonen.
Hans intresse är att köra cross, han älskar oxå bebisar, att vara i skogen och att mecka/bygga/utforska.
Vi tror att denna kille kommer att bli ngn form av hantverkare eller bilmekaniker.
Frågar du honom vad han vill bli så svarar han "Ute-liggare", första gången han sa det blev jag helt förstörd tills förklaringen kom.... "Jag tycker ju om att vara ute i skogen så jag vill bo där o sova ute-alltså uteliggare!"
Min lärdom blir: Var inte så j-vla snabb med att döma!

(ignorera det fladdriga till vänster..det är bara mitt gäddhäng)
Sonen är även en liten luring o rolig utan att han vet om det.
När han var mindre o vi skulle gå ut så sa jag: "Hmm..vad ska jag ta på mig för skor?"
Pojken svarade: "Du kan väl vara vuxenfota?"
??????
Han trodde det hette barN-fota..
Bar(n)-fota
Vuxen-fota
Ni fattar va.. :)))

Givetvis hade denna pojk oxå en knepig egenskap när han var liten..eller två.

1. I skogen samlade han alltid MASSA pinnar med sig hem, oftast fick alla hjälpa till att bära för han ville ha MÅNGA och STORA som sen låg i en fin hög på hans rum.

2. Han "svimmade" alltid i affärer.
 När han var ca 2-3 år och vi gick i en affär så dalade han ner på golvet i en "swim-pose"..där låg han helt livlös till alla tanters förfäran. Tog man upp honom så sprang han före o jodå..där låg han helt avsvimmad på nytt. Oftast föste vi in honom till kanten så kom han självmant när han tröttnat på att ligga still o blunda :))
Denna pinn-samlande, meckare är en riktig "mjukis"-kille som är så fin så fin..

Kram

2 kommentarer:

Nattmia sa...

Ha ha.. Vilken härlig kille..

Njut av dagen..

Kram Mia

Sirpa sa...

Hej Git!
Låter att den här killen är ju jätte härlig! Kan tänka mig att du har det jättebra med dina!
Har en mysig fredag!
Kram Sirpa