torsdag 26 augusti 2010

Det svarta fåret.....o ett till.

Visserligen är jag det svarta fåret i familjen (släkten) eller VAR rättare sagt, denna roll innehar numera en annan icke så kär familjemedlem.
Känns lite annorlunda att inte vara den som chockar alla längre med div förändringar såsom att flytta hemifrån först (16 år ung), skaffa jobb, barn, hund, hus, gifta mig, tatuera mig, skilja mig o annat smått o gott.. Inte allt det när jag var 16 dock!

Det nya svarta fåret har varit en av mina förebilder hela min uppväxt och som för några år sedan svek o helt öppet valde bort samtliga i sin närhet..
Några i familjen har förlåtit personen igen men inte jag..varför skulle jag det?

Jag har stått fast vid min åsikt sedan dagen då du sa att du inte ville ha med oss att göra.
Jag tar varken skit, fler lögner eller mutor heller för den delen, det har ju DU uppfostrat mig till att inte göra...

 
 
Egentligen skulle inlägget handla om DETTA svarta fåret, vår svarta skinnsoffa i källaren.
Här nere är svalt, tyst o mysigt.


Idag slapp jag göra middagen, jag somnade på soffan i källaren istället medans blivande maken gjorde en smaskig gryta.
Vaknade lagom tills han skrek "Maten är klar!"

Igår bestämde vi oss för att bli lite nyttigare, det har blivit lite väl mjukt kring/på/runt magen.
Detta firade vi med en uuunderbar efterrätt, banan i folie m choklad o marshmallows :)

1. Lägg en banan (med skalet kvar på) på en stor foliebit.
2. Lägg ett djupt snitt uppifrån o ner o peta ner många chokladbitar, marsmallows eller vad du vill.
3. Stäng foliet runt hela bananen o lägg i en form.
4. Lägg dem mitt  i ugnen på ca 170 grader tills bananen är varm o chokladen smält.
Öppna upp, ät, njut o bli mjuk/are runt magen!



De var allt för idag!
Ps. Glöm inte vara med i min lilla utlottning, klicka på bilden längst upp till höger på bloggen för att joina!

Kramkram







3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tror jag ska börja fira lite mer, tycker det varit lite dåligt med det på sista tiden...speciellt att fira att jag tänkt på det här med att äta nyttigare...sen får man väl fira igen när man lyckats få i sig den första moroten...ditt recept passar väääldigt bra att fira med.

Ha det gott och ta hand om de mjuka böljande volangerna!

Kram,
Regina

Helen sa...

Känner man sig lite nere ska man verkligen titta in på din blogg, du är rolig. Jag ler alltid när jag läser dina inlägg. Jag tycker ert sätt att fira på var helt underbart helt i vår stil. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Tina sa...

Hej vännen!!!
Jag känner igen mig i ditt inlägg om det svarta fåret!! Förstår hur du menar & kan tänka mig hur du känner!!!!

Åh, jag har missat din tävling.. måste genast skynda in där =)
Tack för att du påminde. har inte varit nån bra blogg vän på länge..(skäms)...

Ha en underbar Helg fina du!
Varm kram Tina