söndag 22 augusti 2010

Dagen i ära...

Dagen i ära, dagens roastobjekt är Git, mamma och min blivande!

Nu eftersom "hon" har blottat hela familjen här med dess svaga och starka sidor
så tänkte jag (blivande maken som mitt namn är här på bloggen)
skriva lite om min älskade.
Som ni säkert vet vid detta laget är denna kvinna som äger just denna blogg den mest underbara kvinna
som går i ett par skor.
Hon får mig att bli varm o lycklig!
Men även solen har sina mörka fläckar ;)
Sooo here we go!



Min älskade har en tendens att tala med händerna och armarna när hon ska förklara saker,
kan bero på det pedagogiska arbetet hon har.
När det ska förklaras så viftas det med handen och hela armen, inte ett levande väsen går säkert!
Så vid utflykter på museum och ställen med sevärdheter så har vi 2 alternativ..

1: Alla i familjen har hjälm med visir eller så har vi skyddsglasögon för att inte förlora ett av våra sinnen!
2: Bakbinder vår kära kvinna, mamma för att kunna vistas i närheten utan att skadas!
På vintern e vi inte lika oroliga eftersom det används fodrade tumvantar och det känns bra för oss. 



(bild från nätet)
Min Blivande kvinna har även fått för sig att om man trycker hennes näsa lite uppåt så stannar den där.
Då e jag ju illa tvungen att lite då och då gå förbi och trycka den uppåt och genast e hennes finger där för att "trycka ner den"
Den stannar inte uppe älskade du!!!

Det e svårt att skriva negativa saker om ngn man har så varmt om hjärtat så nu till de goda egenskaperna.
Denna kvinna har fått mig att leva, jag kan vara migsjälv och bara njuta av livet.
Hon är inte bara den som jag älskar och vill spendera resten av mitt liv med utan även min bästa vän.
Vi har så mkt gemensamt och väldigt ofta kan vi tänka, säga och göra saker som den andre har i sina tankar.
(kan vara lite kusligt ibland att vi e så lika)
Syskon?????? Banjo-varning! ;)
Att leva med Git e så enkelt, underbar och livet har fått en mening!
Lovar er att jag ska vårda denna kvinna på det bästa sätt jag kan.
Nu när jag skriver detta sitter hon i fåtöljen och jag bara njuter av utsikten, hennes ansikte och framförallt hennes ögon får mig förtrollad!

Hoppas du förlåter mig för de små hemskheterna du läst här om dig mitt allt
Löv Jo!
Puss Din Blivande Make T.

9 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej Git Och Blivande Make T.

Det där var helt underbart att läsa! OOOOH, så gulligt! Ibland man bara träffar den rätte, som ni! Jag önskar er all lycka och tar väl hand om varandra!

Många varma kramar för er! / Sirpa

Caroline sa...

Underbart! Du är lyckligt lottad som har funnit någon som har funnit någon som håller dig kär! Själv får jag en kär vän som inneboende nästa vecka, då får jag äntligen lite sällskap och säkert massa mys (och en hel del fest, två singeltjejer.. hur ska det sluta..?). Kram Caroline

Emmas utsikt sa...

Hysteriskt skojigt att läsa om hela familjen!!


Så härligt!

Kram

Elle sa...

Nu är jag lite besviken...
Jag hade trott att vi får reda på en MASSA obehagliga detaljer! *blink*

Istället skriver blivande maken en så rörande kärleksförklaring att man nästan får gåshud och tårar i ögonen!!!
Där hör man att två riktiga har hittat varandra!
Jag önskar er all lycka i välden...men den har ni nog redan!

Ha en skön dag och ta hand om varann!
Kram Elle

Nattmia sa...

Härligt skrivet.. Nu undrar man ju när den blivande maken skall byta namn till make?? ;-)

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Undrar vilka påtryckningsmedel denna man varit utsatt för...kanske de där ögonen som förtrollar...eller kanske hypnotiserar...helt klart han är hypnotiserad! Allt för mycket gulligull och för lite kalla fakta *hahahaha* Gu vad ni är gulliga, ni är som skapta för varandra, hela er familj verkar superhärlig.

Ha det så gott!!!
Kram,
Regina

Livet på Berget sa...

Åh jag blir alldeles tårögd, så fint. Äkta kärlek när den är som bäst. Ni är en sån fin och sjukt knasig (på ett bra sätt) familj. Gillas!
Kärlek till er från Norr
Kram
/Sara

Elsa och Helena sa...

Underbart att vara så högt älskad och vilka vackra ord blivande maken skriver:)

KRAM Helena

Sirpa sa...

Hej gumman!
Hoppas din vecka har börjat bra! Här är det full sol!
Kram Sirpa