måndag 23 augusti 2010

Bla bla bla.


Sommaren är väck..jag saknar den.
Jag saknar att:

* Sitta ute på trädäcket i en tunn klänning som klibbar fast pga jag svettas som en gris!
* Att sitta ute o reta upp mig på grannarna som bråkar HÖGT o TYDLIGT varenda dag..tjat tjat gnäll tjat gnäll..
* Skälla på ungarna som har vattenkrig halv-vägs in i huset.
* Äta utomhus medans alla piper om att det är sååå varmt!
* Att gå ut o plocka smultron till barnens frukostfil.
* Sova länge OM jag vill...jaja..jag sov länge typ varenda dag!
* Få panikångest eftersom jag "bara" är ledig 6 veckor till.
* Tvätta ca 34 badlakan varenda dag efter strand/poolbesök.
* bränna mig hårt i solen, känns fräscht trots cancer-risken på ca 98 %.


På nya jobbet har vi fått varsin bärbar dator, känns oerhört lyxigt att kunna ha en dator enbart till för jobb-stuff.
Sen skulle det ju underlätta om de kan få det hela att fungera oxå!!
Det trådlösa nätverket/servern eller vad det nu är/heter fungerar inte vilket betyder att alla har en ny dator hemma som ej fungerar..detta är ett av mina i-landsproblem.
Här är fler:

* Solen lyser för skarpt in i köksfönstret på morgonen, man blir totalbländad!
* Vindrutetorkaren där bak på bilen låter som en dov ringsignal vilket får mig att leta efter mobilen varje gång det regnar..
* Mina salta kex i form av mini-fiskar var helt sega, besvikelsen var enorm.
* Efter hela dagar i div möten är jag lika pigg som en överkörd grävling.


Nu ska jag sitta kvar i fåtöljen resten av kvällen o nicka framför tv:n.

Kram

6 kommentarer:

Farmor Agge sa...

Ha en skön kväll framför tvn!!!:)
Kramiz

Sirpa sa...

Hej Git!
Halloo....är du vaken eller har du somnat framför tvn:)
Hahaa, som vanligt skriver du så att det gör ont i mun...vad fabian, vad heter de...när man ler alltså, hoppas du fattar!?
Jag saknar också massa saker att vara ledig eller jag är ju ledig alltid men jag menar när Leyla har sommarlov. Ingen klocka som ringer på morgonen, jordgubbar, värme osv.
Hoppas du får på gång din lyxdata!
Kram Sirpa

Annbritt Schmützer sa...

Men annars leker livet *S*?

kram

Black Iris sa...

Läste först ditt senaste inlägg och log en del. Jag tror inte att det är så hemskt som du skriver och du, du har ju din underbare blivande make som skrev förra inlägget.
Det inlägget andas kärlek på hög nivå.

Kram Maidi

Smultron på ett strå sa...

Lugn, man vänjer sej att vara utan sommaren. Fast det där med överkörd grävling känns alltför bekant, och en återkommande känsla... Ha en fortsatt bra vecka ändå!//kram maria

Sirpa sa...

Hej igen!
Hoppas du har haft det bra! Där gick onsdagen också, alltså slutet på veckan börjar. Vad tiden går och det blir bara mörkare igen, men som tur har vi ljus!
Har det bra!
Kram Sirpa