måndag 12 juli 2010

Min man är en shopaholic!

Under våra barnlediga stunder brukar vi dra iväg för lite shopping.
Drivkraften är blivande maken, han blir helt wild!
Han gillar oxå shabby-stilen o har ett bra öga för det där, oftast är det han som nosar reda på de verkliga fynden.
O nej mina damer, han är MIN!

Detta "bord" har jag dock själv skickat efter, hämtade det idag.

Visst är det vackert!
På vintern ska det in o vara vackert med andra saker på..kanske några ljus o annat kraffs.

Efter monteringen av bordet började svetten rinna av mig, nu är ju frågan varför man svettas mellan "bröna"?!?
Charmigt värre... 

Visst påminner de om karuseller o godis?
Så söta..

Denna lite rostiga balonglåda är ett annat av blivande makens fynd, nyproducerat men ser gammalt ut o det gillas!

En snabb sväng inom Netto o vips så hade jag en bricka med hem.
Den bara stod där o kallade på mig:
-"Git..kolla in mig, får jag bo hos dig?"
Självlart! Man är väl en godhjärtad typ!

Ser ni cyklarna i bakgrunden?
Dom ska snart döljas av min nyplanterade Fjärilsbuske med vita blommor.
Nu sitter jag o stirrar o peppar den så att den ska bli stor o stark.
Fjärilarna kan dock hålla sig på avstånd, tycker de är lite äckliga...

Dessa fanns som ett erbjudande (99 kr) i en blomsteraffär.
Blivande maken utbrister:
-"Kolla vad fina o vad billigt! Dom ska vi väl ha?!?
Bajsar björnarna i skogen??

Nu till det sista av shopaholicens köp, detta växhuset fick jag i present av honom bara sådär.
Han bara VET vad jag gillar liksom..tror han kan läsa mina tankar :/
Tack älsklingen min, du e bara bäst!

Idag kommer pojkarna hem, de har fattats oss sedan i Fredags.
Vi har köpt lite grejs till dom som en välkommen-hem-present.
Inatt o imorgon natt ska de sova i min säng, det ska åska o jag har gärna sällskap då :)

Ni får ingen kram pga kraftiga svett-attacker men en slänkyss går  väl lika bra?
*smack*


8 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hallå där!
Visst är det kul när makarna delar ens intresse! Det blir ju lite roligare när man kan shoppa tillsammans och har man dessutom ganska lika smak då är det bara +++ Fina saker ni shoppat!

Lilla dottern frågade mig för några år sedan en varm sommardag, vad det var som rann om mig, mellan brösten och "några volanger". Jag svarade att det var smältvatten från vintern, att jag började tina upp. Jaha tyckte hon, självklart. Så jag menar efter den senaste vintern, hur mycket "smältvatten" blir inte det!?

Slängpuss tebaxs!
Regina

Black Iris sa...

Oj så många saker att kommentera men för det första är jag kär i din "gubbe" men som du förstår är det ingen fara med det.
Fjärilar är inte äckliga, det är däremot Broms, Knott och Mygg.
Du får givetvis tycka som du vill.
Jag svettas inte mellan brösten utan under dom, det bara rinner.
Sicka fynd du gjort ändå i denna enorma hetta.
Lagom e bäst.

Kram Maidi

Angels & Roses sa...

Så fina saker du visar. WOW en man som gillar shabby?? Oj dom är inte många vad jag hört ännu i alla fall. SÅ KUL att kunna shoppa tillsammans och ha samma stil. Inte illa. Kram

hemma hos lilla mej sa...

vad mycket fint härliga och fina grejer ni har shoppat.Kanonsnyggt bord,det gillade jag.Skoj att din man gillar att shoppa.Ha det nu gott kram Rita ♥

jessie james sa...

åhhh jag gillade verkligen balkonglådan. Vars kan man finna den tro? :)

Tina sa...

Hej vännen.
Åh, va kul att ha det intresset ihop!! Vilka underbara bilder.
fniss... ja, vem svettas inte mellan "bröna" fniss... alla känner sig nog ungefär lika sexiga nu..fniss

Hoppas att du mår bra annars & att du har en fin sommar!!
Kram Tina

Livet på Berget sa...

Ja han kan han din blivande make, verkligen ett fynd! Så mycket snyggt ni fått med er hem!
Kram från en som också är väldigt svettig både här och där :).
/Sara

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Heeej!
Charmigt inlägg! Inte utan att jag blir lite avis på dig:-) Min man ser inte om jag köpt nåt nytt eller slängt ut nåt gammalt... ännu mindre skulle han vilja shoppa/fynda med mig...

Fint bord du fått tag på!
Ha det gott! Hillevi