söndag 25 juli 2010

Jag viker mig..


Vi letar ny soffa.
Vår nuvarande soffa är jättefin o passar bra in men är totalt värdelös att sitta i.
Jag kallar den för hångel-soffa eftersom den enbart är bra att ligga ner i pga att de STORA kuddarna kasar hit o dit när man sitter upp.
Att hitta en ny soffa som passar in är svårt..  :(
Drömmen är denna.....

o denna.....
...men det kommer att bli denna eller ngt liknande fast större.
Vi är 6 st i familjen och vill kunna sitta tillsammans i soffan.
Nu sitter alla utspridda i fåtöljerna eller på golvet eftersom det alltid ligger någon i soffan (går ju som bekant ej att sitta ordentligt i den)
Jakten fortsätter idag...

6 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej Git!
Hoppas ni hittar snabbt en soffa eller två:) som passar för er!
Jag har Ektorps 3- o 2-sitts, sååå sköna! Vi är bara två (jag o min dotter) i familjen men båda vill ligga på soffan men ibland kan vi mysa tillsammans på den 3-sitts!
Har det bra!
Kram Sirpa

Elle sa...

Känner igen problemet. Vi är ju också 6 personer som har 5 platser att dela på. Den som alltså kommer sist har ett problem....
Att i reklamen resa sig upp och gå till kylen kan även det innebära en "platsförlust" *ler*

Ha en skön söndag!
Kram Elle

catthie sa...

hej vännen
vi har liknande problem har varit och tittat på soffor men vi kunde ej bestämma oss...
allt gott till dig
kram Catthie

Smultron på ett strå sa...

Åhå, fler som letar soffa. Vår jakt har pågått i fem år (men så behöver det säkert inte bli för er)... Vi kan inte enas om vad vi ska ha + att det helst ska vara avtagbart tyg som går att tvätta i vanlig tvättmaskin. Men den grå på din nedersta bild är grymt snygg, var kommer den från? Lycka till i jakten!//kram maria

Sjabbig men chic sa...

Det där med soffa är inte lätt. I TV-rummet lyckades vi köpa en ny. En superstor och superdjup så alla kan ligga. Nästa problem är vardagsrummet men det har jag hållit på med i flera år nu.

Kram Lisa

Tina sa...

Hej vännen!!
Åh, jag vet va du menar..min syster har en "hångelsoffa".
Den va dyr som attan men går bara inte sitta i..fniss..

Hoppas att ni hittar just DEN DÄR soffan som bara känns såååå rätt!!
Skam den som ger sig & lite is i magen, så kommer den att bara STÅ där & vänta på er =D

Hoppas allt är bra med dig annars & att du har en fin sommar!!!
Varm kram till dig //Tina