söndag 4 juli 2010

Hetta!!!

Det är värmebölja.
2 dagar i sträck har vi rastat barnen i bassängerna.
Vi bor vid havet o bassängerna ligger ca 100 m från strandkanten men vi väljer bassängerna i alla lägen.
Man slipper då sand som kryper in i VARENDA liten vrå på kroppen, där är gräs o träd=skugga om man vill.
Vattnet är tång-fritt o håller jämn fin temp, idag var det tex 28 grader!!
Det finns toa, dusch, restaurang o kiosk..perfekt alltså.
Igår smorde vi in blivande maken med solskydd 12, efter ca 20 min hade han bränt sig..hmm..
Idag såg vi alltså ut som på bilden :)

(Han gnäller att han har vita fötter..)

(egenhändigt ritad av mig..ja jag vet att ni är avis men är man konstnärligt lagd så är man ;)

Ikväll ska vi äta korv med bröd, igår gjorde jag kotlettrad i ugnen o stekte lax o grejer men barnen kollade på mig som om jag vore sinnesjuk.
De har noll aptit i värmen medans jag har enorm..fast det har jag ju även när det är -20.

Åter till att svettas.
Ha det!!

7 kommentarer:

Tina sa...

Hej fina du!
Ja, denna sol är totalt livsfarlig!! Jag är som en vampyr..fniss.. när solen gått ner, då vågar jag mig ut ur huset..fniss.. Det är ganska jobbigt att inte klara sol & värme, men jag överlever =D
Va skönt med pool!! Det behövs verkligen nu!!!
Ta & smörj in mannen med aloevera gel!! Super bra!!!

Hoppas du mår bra annars & att du har det helt underbart för det är du så värd!!
Kram din vän Tina

Hanna sa...

Härligt med sol.
Kram
Hanna

catthie sa...

hej goa du
så skönt med sol och värme samt bad fast mindre skönt att bränna sig.
jag gillar din bild...
allt gott till dig
kram Catthie

Nattmia sa...

Ja jag är avis på dig som kan teckna så bra ;-).. Var hos min bror ikväll och de hade varit vid havet, de hade smörjt sig med solskyddsfaktor 50 men var fläckvis röda.. Han hade missat en del.. Ha ha.. Såg ut som en dalmatiner med röda fläckar ;-)

Kram Mia

Livet på Berget sa...

Gud så härligt med värme :). Var glad!
Ha de gott
Kramar från ett fortsatt kallt norrland.
/Sara

Maggan sa...

http://vindsromantik.blogspot.com/

Hej
Tack för att du vill vara med i min utlottning av ett smycke.

Önskar dej Sköna Sommardagar
Kramar
/Maggan

Black Iris sa...

Du måste meddela mig när du ska ha utställning för jag kommer var det än är.
Typiskt gubbar att gnälla över vita fötter men synd att han brände sig i och för sig.
Vad underbart du måste ha det ändå som bor så nära vattnet.

Kram Maidi