måndag 5 juli 2010

Han älskar mig...


Igår var jag iväg några timmar på kvällen.
När jag kom hem hade blivande maken byggt en planteringsbord/avställningsbänk åt mig!
Vi hade lite grejer hemma som skulle slängas men detta återanvändes istället.
Så smart o så snygg..både mannen o bänken.
I know he loves me..and I love him and the bänk.



Nu ikväll har vi ätit middag hos min mamma.
Hon gör sååå himmelskt god mat o eftersom jag ej ätit på heeela dagen så var jag panik-hungrig!
Givetvis vräkte jag i mig ca 17 portioner mat med kaffe o efterrätt på det.
Nu är det ju så att min mage är av den lite känsliga sorten..den behöver mat regelbundet, den behöver oxå få lugn o ro på toa regelbundet osv.
Idag fick min mage INGET av den sorten, den har levt på några koppar kaffe och en energi-dryck. (Smart, mycket smart)
Vad tror ni hände efter giga-middagen???
Jo magen började skrika, bubbla, fräsa, mullra, pipa, knipa och det blev ett några intensiva/högljudda toa-besök.
Nu är det proviva resten av kvällen som gäller.
Att jag aldrig lär mig, men sen å andra sidan så var mammas mat värd det!!

Ha en skön kväll i värmen, eller är det bara vi i Skåne som har det varmt??

Kram

4 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Oj då ja så kan de gå men ibland är det värt lite obehag att få äta nått riktigt smarrigt. Ditt planteringsbord är super najs. Din man är så gullig.
När ska ni gifta er då. Jag tror jag hinner före er:).
Kram
/Sara

Black Iris sa...

Måste skriva en rad i dag också och säga att du är en av de mest underhållande bloggvänner jag har.
Hoppas din mage funnit sig till rätta efter dundermiddan men jag känner igen det. "Gubben" och jag åt Bruna Bönor en dag här på torpet vilket vi nästan aldrig äter hemma eftersom tonåringarna tycker det är äckligt.
Hur kul var det att vakna mitt i natten med en dånande mage som genast ville tömma sig och vara tvungen att gå ut på utedasset.
"Gubben" fick givetvis traska med mig för jag går inte själv de 100 meterna i mörkret.
Go gubbe du har också som vet hur man ska ta en kvinna.

Kram Maidi

Elle sa...

Ja, det var väl klart att han kan snickra ihop ett planteringsbord också, din blivande!
Jag ska nog visa maken detta inlägg och sen dra iväg ett par timmar...i hopp om att det står ett planteringsbord och väntar på mig när jag kommer hem! *ler*
Ett försök kan det ju vara värt...?

Det där med bubblande magar känner jag igen, men jag har problemet att min mage gör ljud för sig när jag sitter i ett knäpptyst väntrum och alla hör BARA mitt magkurr.
Pinsamt värre!

Här var det väldigt varmt, men idag har vi veckans "kallaste" dag med "bara" 22 grader...
Ha det gött!
Kram Elle

Maggan sa...

Hej
Har du tänkt att gröla ner det fina bordet, som du nu har en massa ögongodis på?, det är jättefint!

Vi har 30 gr i dag, och det är långt från Skåne.

Många varma Sommarkramar
/Maggan