torsdag 29 juli 2010

Färgblinda..?



I väntan på att vi ska hitta den perfekta soffan så ska vi måla om.
Igår gav vi oss ut o köpte allt man behöver plus 3 olika färgprover.
Jag stod med 7000 små små färgprover o skulle välja, då kommer dottern o tycker att "de är väl inte så svårt!?"
Vi valde ut 3 fina o passande färger, när vi kom hem så målade vi upp dem o skulle komma överens om 1 av dem.
Dottern o jag stod o betraktade dem under tystnad en stund, då säger hon "Jag tycker INGEN av dem!"
Hon hade rätt, ingen av dem var rätt.
Nu har jag dock spanat in vår kökstavla som har rätt färg, DEN färgen är det!
Imorgon ska tavlan med till färghandeln.
Ibland har man det bara i sig, ibland står man bara helt tappad o vet inget alls..blir så himla trött på mig själv då, har lust att skaka om mig själv o skrika "TA DIG SAMMAN KVINNA!!"

Idag tom Lördag är det Festival i vår stad.
Givetvis ska vi dit sen, mötas upp med mormor o små-kusinerna, äta lunch, shoppa o ha kul.
Ska bli skönt att slippa tänka på färgprover o soffor för några timmar..gggrrrrrrrrr.

Kramkram

10 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Hopplöst det där med färgprover. Men jag skulle bra gärna vilja se din tavla. Vill ju se färgen ju.

Kram Lisa

Sirpa sa...

Hej Git!
Låter på nått sätt bekant att inte kunna bestämma sig!
Det är alla möjliga marknader och festivaler runt i landet men inte här:(
Har det så trevlig dag!
Kram Sirpa

Elle sa...

Känner igen dilemmat. När vi skulle välja färg till husfasaden hade vi 5.678 olika färgrutor att välja mellan. Men hur ska man se om det blir rätt på ett HUS när rutan med färprovet bara är 2x3 cm!!??
När man sen började med fasaden var den ju naturligtvis våt och färgen såg senapsgul-grön ut! Typ full blöja...*fniss*
Resultatet blev väl inte riktigt som jag tänkt mig, men vi kan leva med det.

Lycka till med färvalet!
Kram Elle

Tina sa...

Hej vännen!
Åh, jag bara hatar att välja..får sån beslutsångers. Svårt att välja & se en helhet.
Men va skönt att du har just DEN färgen på tavlan =)
Hoppas ni kan finna rätt!!
Vi håller oxå på att måla för fullt..men denna gång blir det vitt med fina svarta väggord =)

Va rädd om dig
Kram Tina

Maggan sa...

http://vindsromantik.blogspot.com/

Hej Git
Hur svårt är det inte att se vad det är för färger på de små små lapparna, färgerna går ju in i varandra.
För att se om det har blivit rätt nyans, så måste en hel vägg målas. Jag har inte de problemen, hos mej är det vitt, vitt...

Kramar
/Maggan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det där med färger är inte lätt, så det är helt naturligt att känna beslutsångest. Och precis som många säger, hur ska man se hur en hel vägg blir från ett fjuttigt litet färgprov. Jag skulle måla om en möbel och efter mycket letande hittade jag en färg som jag tyckte kunde passa, då frågar färghandlarn mig om vi ska bryta färgen???? Den kunde tydligen brytas i 400 nyanser också. Då satte beslutsångesten in...var den för ljus, för mörk, för mycket blått i???

Kram på dig och ha det så kul på festivalen!
Regina

Black Iris sa...

Det här är det svåraste som finns tycker jag.
Jag ska så småningom måla om vår lilla hall på torpet men jag har inte ens kommit så långt att jag vet vilken färg det ska vara. Ljust måste det vara eftersom hallen är liten och mörk men sen vilken nyans då?
Hoppas du får det jätte-roligt på festivalen nu i alla fall och kan släppa färg-grubbleriet.

Kram Maidi

Hanna sa...

Hoppas att ni får tag i rätt färg.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Livet på Berget sa...

Hej
Färg är ju enkelt att välja, vitt :). Jag är mycket flexibel alla nyanser av vitt duger. Hoppas ni hittar rätt och att ni hittar rätt soffa också!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Sunnanvind sa...

Ja det är verkligen inte lätt med färger ibland... Det liksom som låser sig med vissa saker.
Men helt plötsligt kommer det säkert av sig självt vilken färg du ska ha, när du minst anar det.

Lycka till!

/Carina