fredag 2 juli 2010

Dokumentation från Köpenhamn o Tivoli-trippen.

Vad är det för sorts människor som åker till ett nöjesfält mitt i en storstad tillsammans med 4 barn i åldrarna 7-12 år en STEKHET semesterdag dag som denna??
Jo....föräldrar!
Man VET i förväg att det kommer bli svettigt, lite pipigt, kanske en del osämja (Ohh yes..) och flera ggr ställs man inför utmaningar man aldrig i sitt hela j-la singel-liv trodde var möjligt.
Men som förälder är man uppfinnar-jocke alt Einstein, man fixar, trixar, klyver atomer, övertalar, donar och efteråt kan man ibland bli lite (mycket!) impad över hur man klarar av alla dessa krav o utmaningar med sinnet i behåll?!
Jag vet varför..för att man älskar de där små blodsugande, underbara, enerverande, söta, påfrestande, fina varelserna till döds.
Så är det bara.

Här kommer dagens skörd av bilder:

Här är ska man betala innan man kör över Öresundsbron.
Dyrt..750 kr (tur o retur) men om man jämför med tåg så hade enbart 2 vuxen-biljetter kostat över 700 kr..hmmm


Vi är på väg över!

Fatta utsikten..wow!

Framme på andra sidan..stämningen stiger i bilen..snart där!



Den ENDA karusell jag åker är barn-berg o dalbanan.
Inte nu längre..
Tivoli har tydligen trimmat sin som nu gick i 400 knyck!! Kanske liiite överdrivet men hade den kört en extra-runda så hade jag helt klart kräkts!
Kunde blivit lite genant eller ganska mycket faktiskt.


Resten av dagen fick barnen åka medans vi stod o vinkade som man alltid gör som förälder på ett nöjesfält.
Det börjar med att föräldrarrna vinkar för att visa barnen var man står medans de åker..sen börjar terrorn!
Barnen vinkar, vi vinkar, barnen vinkar, vi vinkar, barnen vinkar....
Känns det igen? *Fniss*


Förfriskningar behövdes..akut.

På väg hem, alla spred ut sig i bilen (2 st ligger osynliga allra längst bak) o somnade på studs..ljuva tystnad..
Hem, kaffe o stor kall bailey´s, Underbart.

Imorgon ska det bli sommarens varmaste dag, kanske kör vi till bassängerna för att svalka oss så jag kan jobba på min hudcance..ehh..jag menade solbränna lite ;)


Kram!!

2 kommentarer:

Black Iris sa...

Vilken underbar berättelse du levererar.
Visst ska man vinka till sina barn i karusellen för då "kanske" de känner sig trygga m.m.
Jag skrattade i alla fall när jag läste detta och kom ihåg hur det var med mina tvillingar när man var ute på sånt här.

Kram Maidi

Nattmia sa...

Ett föräldrarfenomen av högsta klass.. Men ändå bättre att åka i värmen än i ösande regn :-) Ni verkar ju ändå haft en bra dag..

Njut av solen i morron och sola försiktigt..

Kram Mia