torsdag 1 juli 2010

Dagens i-landsproblem.





Vissa bara släcker o somnar på kvällen medans vissa har lite ritualer.
Här har vi bägge delar..
Blivande maken somnar hur , var o närsomhelst. Han bara "stänger av" o vaknar utvilad på morgonen.
Jag däremot måste ha tyst, kallt, mörkt, ligga på sidan med händerna in-fnurrade i täcket o ha täcke en bit upp över örat.
Ofta somnar jag gott men ibland vaknar jag efter bara några minuter o fryser som en galning o sen är det svårt att somna om..
Igår morse frågade blivande maken mig om jag hade sovit gott, mitt svar blev:

"Alltså det jävla täcket hade vikt sig så det blev helt tjockt på örat!"

Jag har verkligen för mycket fritid....

Imorgon ska vi packa in 4 barn i bilen och dra till grannlandet.
Vi ska till Köpenhamn o gå på Tivoli.
Jag älskar att se barnens förväntansfulla ansikten när vi ska iväg på sådant här..


Ha en skön dag!

Kramen.

8 kommentarer:

Elle sa...

Hos oss är det rena rama värmeböljan och man vill helst av allt inte ha täcke alls! Annars är jag väl också lite av den där, "linda-in-dig-som-ett-lik-i-en-matta-sovtyp"

Det var ett bra tag sen jag var till Tivoli i Köpenhamn, minns att det var kul iallafall. Önskar er en jättefin dag!

Kram Elle

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har varit så dålig på att kommentera, men jag har varit inne och läst dina senaste, härliga inlägg. Saknade dem när du var på semester;-) Jag gillar dina humor och det bara bubblar av skratt när jag läser om dina strapatser och funderingar.

Appr sova, maken är den som kan somna var, hur och när som helst. En mysig hemmakväll här innebär att jag vid halv tolv-taget väcker maken och tackar för en fin kväll. Då har han sovit i soffan sen åtta, typ. Tror jag sen att han "sovit ut" och kan tänka sig att byta några ord innan vi sover för natten får jag ofta en snarkning till svar på min första fråga. Och jag som inte kan sova om det finns den minsta skrynkla på lakanet:-(

Önskar er en riktigt rolig dag på Tivoli!!!
Kram,
Regina

Skoogstrollet sa...

Ja du, det där med sovande är en historia för sig. Sambons hus är visserligen svalt så jag klagar större delen av året av att jag fryser, men största problemet just nu är att man måste ligga helt under påslakanet för att inte få flugor på sig som väcker en.
Sambon hade tydligen blivit för varm för jag hittade en fiberduk i sängen imorse. Jag hoppas verkligen inte att det är den som legat i tvättstugan som jag ska ha till mina odlingslådor ...

Smultronlycka sa...

Hihi känner igen mig med att hitta en bekväm ställning att sova på..
Allra helst nu när min mage är så stor.
Hela natten går åt till att vända sig från sida till sida och flytta med en kudde som jag har på sidan av magen :)
Jag brukar sova bäst på mage men det är ett minne blott att kunna göra det ;)
Och varmt är det också..
Ont i örat brukar jag också få :)
Som sagt i lands problem..

Så mysigt för er att komma iväg på semester!
Ha en jättebra resa!
Kram Anna

Annbritt Schmützer sa...

Hos oss snarkas det i stereo så det gäller att somna först*l*

Ha en rolig tripp till dansksidan*L*
kram

Smultronlycka sa...

Hej igen!
Ja så mysigt att få fixa och dona fler gånger för bebisar :)
Nej vi har inte tagit reda på vad det blir!
Lite kul att höra vad folk tror.
Själv har jag gissat och ändrat mig hur många gånger som helst.Har absolut ingen känsla av vad det blir :)
Förstår att man vill kolla vad det blir för kön om man har fler barn!
Om vi får ett till barn så kanske vi tar reda på det!

Ha det gott!
Kram kram

Nattmia sa...

Alla har vi våra egenheter ;-)

Ha nu en bra dag i vårt vackra grannland..

Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Ha ha, visst är man så, lite donande innan sömnen!
Ha en trevlig tripp!
Kram Agnetha