måndag 26 juli 2010

ÄÄÄSSCCHHH!!


Idag drog jag med barnen för att kolla soffa.
Jag har ju som bestämt beslutsångest o tänkte att barnen kunde vara lite smakråd..
Här är ett utdrag av hur diskussionerna gick:

"Alltså..jag vill ha den där mys-soffan därborta!"
"Men va ful, jag gillar INTE den!"
"Jag e hungrig"
"Kan vi inte ha massa av dom där (pekar på STORA sittkuddar) kuddarn istället för soffa?!"
"Alltså, jag bryr mig inte"
"Den är ful o hård"
"Jag röstar bara på mys-soffan!"
"Den HÄR är fin"
"En SVART!"
"INGEN svart, det passar inte hos oss"
"Mamma, gråter du?????????"

Ja ok, jag grät inte men det var fan nära :)
Jag blev totalt förvirrad o det blev inte bättre av att försäljaren stod o stirrade på mig HELA tiden o väntade på att jag skulle nappa på erbjudandet.
Det blev inget napp men någonstans så gillar jag den där enkla billiga IKEA-soffan med divan som vi såg..den är så "ren" på ngt vis.
Nu ska jag bara övertala familjen.. ;)

Det blir ute-bilder idag oxå, inne är inte så my nu på sommaren.
Förresten..vi ska måla om en del inomhus, ngn som känner en bra o billig målare som vill göra det på sin "fritid"? ;)
Vi bor i Skåne nära Hbg.

Kram Kram

4 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är inte lätt att hitta soffa, jag håller med dig. Vi införskaffade två st Ektorp 3-sits (den finns som hörn och divan också). Praktiskt när man är många och att det finns så många olika klädslar.

Fina utebilder!!

Ha det gott!
Kram,
Regina

Sirpa sa...

Hej Git!
Hoppas du hittar snart en soffa! Jag kan varmt rekommendera Ikeas Ektorp.
Vilka fina bilder!
Har en skön tisdag!
Kram Sirpa

Elle sa...

Nu vet jag varför jag inte letar soffa...för att just undvika det du varit med om!
Det är ju svårt nog att hitta en maträtt som alla tycker om (man kan ju inte äta lasagne varje dag...) utan att någon gnäller.

Ha en skön dag!
Kram Elle

Mitt Måleri sa...

hej
vilken livlig diskusion =) men de är inte lätt att hitta just den soffan...skulle gärna hjälpa dig måla om de inte var så långt bort =)
kram pia