måndag 28 juni 2010

Shit vad onödigt!

Som jag skrev tidigare så har vi varit vid bassängerna idag.
Barnen badade o jag pressade i solen, jag hade stora planer på att bränna mig lite..eller ganska mycket..sådär på gränsen till cancer ni vet.
Nu ska säkert ngn gnälla över att jag skojade om det hemska ordet cancer "DET är minsann inget att skoja om!!"
 Jo det är precis vad det är.
Jag älskar att skoja om sånt som är verkligt, cancer är för mig HÖGST verkligt utan att behöva gå in på detaljer o därför skojar jag om det precis huuur mkt jag vill, så det så!

MEN det blev ingen bränna!!
Där låg jag flera timmar i 50000 graders värme o svettades som en helstekt gris, både fram o baksida för en gångs skull men det syns nada.
Blivande maken sa: "Jo det syns, du är röd där vid näsan!"
Mmmm..det var märket efter mina solglasögon som suttit lite hårt bara.
Så nu är jag sur, jättesur.

Kolla vad lite packning man behöver nu med lite äldre barn *hallelulja!*
Förr var det parasoll, vagn, madrasser, skrinda, leksaker, leksaker, fika, lunch, blöjor, flyt-saker, spannar..
Nu kan dessutom alla hjälpa till att bära, ljuva frihet!

När vi kom hem var jag lite deppig över att min mage har börjat hänga lite över bikinitrosorna när jag sitter upp, det e ganska o-najs.
Känns något bättre nu efter att jag dränkte sorgerna i godis, energi-dryck, kaffe, en glass o lite godis.."kommer att ordna sig det här" sa jag som ett mantra under -späcknings-orgien.


Ha en skön kväll, själv ska jag leta öronproppar för blivande maken har köpt en ny el-gitarr idag.
Kan bli livat.

8 kommentarer:

Lilla Kullan ♥ sa...

Du skriver ju för roligt alltså.:-D Kram Stina

Livet på Berget sa...

Hihi, låter som en härlig dag det där:) Synd att du inte fick nått resultat av ditt hårda slit i solen.
Ha de!
/Sara

Vitt för själen sa...

Hej igen!
Hahaha..du är för skön. BUS ja..haha
Visst är det underbart nu när barnen blitt större o bär sina egna saker..de t.om packar sina egna saker!!!

Tusen tack för din jätterara kommentar hos mig- det värmde.
Ni har ju superfint med!!

Och vet du- jag är som du- VILL bränna mig..ligger o pressar som en galning. Haha..

Må så gott/ Kram.

NataljaOblonskaja sa...

Hm, jag hör alla andra säger att på sommaren räcker det med lite filmjölk till lunch, jag säger bara "vem f-n blir mätt på filmjölk??" Inte jag i alla fall. Så tyvärr känns magen liiiite degigare än vad som är snyggt.
Men man måste väl ha kul när man lever också??
Brukar ta en nutrilettbars OCH middag:))
Ha det gott!!!!
Camilla

Smultron på ett strå sa...

Att magen hänger LITE över bikinikanten??? vad är problemet??? Jag är glad om jag SER bikinikanten över huvud taget... ;-). Men, rund är ju också en form. Ha en fortsatt skön vecka!//kram maria

Luiza sa...

Det är helt rätt!!!!
Dränk dina sorger i godis, precis som jag brukar göra... Brukar bli mycket bättre...NOOOT!!!
Men det är väl så man fungerar...haha.

Trist att du inte ser någon färg på kroppen , trots att du legat och pressat =(. Hoppas , att den som genom ett under, kommer fram inatt!

Ha en god natt!
Kram/
Luiza

Cajsas Faster sa...

Hej, imorgon har nog färgen krupit fram i skinnet...
Det var stekvarmt här också, kände mig gammal när jag satte mig i skuggan!
Kul att läsa din blogg, du skriver från hjärtat!
// Marie

Tina sa...

GO Girl!!!!
Gillar ditt sätt att skriva & jag värdesätter din ärlighet!! jag håller med dig om att vi borde både skoja & prata mer öppet om de där tunga svåra ämnerna som tex cancer. Det är absolut inget att dalta med men varför alltid vara så allvarliga??
Nä, jag håller med dig till 1000%!!!

Jag bara ÄLSKAR ditt sätt att skriva & hur du får mig att fnittra!! Tyvärr är jag inte den starkaste bloggaren el besökaren just nu, men idag kände jag att jag måste bara in & kolla läget hos dig & det ångrar jag ju INTE =))

Du lättade upp min dag ska du veta!! tack snälla du för att du är den du är & för att du inte hymlar!!!!

Go Girl!!!!

Varmaste kramen till dig & ännu ett stort TACK till dig från lilla mig... Tina :)