torsdag 10 juni 2010

Semester o saknad!

Till mina elever:

"Nu är tiden inne, det är dags för mig att gå..
Innan jag er lämnar vill jag få detta sagt ändå,
minns allt vi gjort, alla tårar och skratt.

Ni är "mina" ungar oavsett vad,
sakna er otroligt kommer jag att göra varenda dag.

Kom ihåg dessa ord,
ni är MER värdefulla än vad ni någonsin tror.
Ni har givit mig mycket,
både trubbel och glädje men att få vara er vän har varit den största äran.

Så mina vänner,
ta väl hand om varandra
för nu är tiden inne, det är dags för mig att gå...."
:(



 Här öser regnet ner och det ser inte ut till att bli uppehåll på minst 1 vecka..
Alla nysådda frö flyter runt i krukorna, poolen är översvämmad och det nya trädäcket är blött o folktomt.
Jag vill ha öppna dörrar, barn i poolen, brända kinder och tvätt på tork.
Jag vill åka till stranden, äta glass, packa fikakorg, dricka vin till solnedgången.. 



Vi har fått nya grannar.
Vi kallar dem "Egebyarna", detta är slang för Ekeby-borna, Ekeby är en by här i närheten och enligt våra fördomar så bor där enbart bönder o likn.
En annan fördom är att man blir tjock av godis, VAD är det för trams!? *fnyser*

Kram


 

4 kommentarer:

Luiza sa...

Huahua, det låter som ett riktigt höst oväder...

Jag förståe att det är jobbigt att lämna dina elever, och att det är jobbigt för dem också...

Hoppas du får det bra iallafall, trots att det regnar.

Ha en bra kväll.
Kram/
Luiza

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin (avskeds-)dikt! Har du skrivit den själv? Usch vad sorgligt det måste kännas att sluta, speciellt om du vet att en del har svårt att klara sig och att ni byggt upp en relation som inneburit att de gjort framsteg. Visst är det trist väder, iofs har det varit ganska varmt här idag, men solen har lyst med sin frånvaro. Undra hur det blir på lördag, då vi ska på studentfirande?

Kramisar,
Regina

Helen sa...

Hej!
Vilken fin dikt du har skrivit till dina elever. Härlig sommarbild du målar upp, vädret här är lika som hos dig. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Annbritt Schmützer sa...

sooolen kommer ,lovar*L*