onsdag 2 juni 2010

Längtar..eller??


Nästa Torsdag är min sista arbetsdag.
Sen är jag ledig i lite mer än 2 månader..
Lyxigt?? Jo klart det är!! Eller??
Under dessa massa massa veckor ska barnen vara hemma med mig, dygnet runt, hela tiden..
Jag ska komma på olika aktiviteter, laga lunch-mellis-fika-middag-fika-mellis hela tiden, lösa konflikter och helst utan psyk-bryt var varannan dag.
Att bara komma på någon form av variation av kosten är ju en konst i sig.
En av mina kollegor har oxå 3 barn, efter varje lov brukar han säga:
"Skönt att komma tillbaka till jobb o få vila upp sig!" :)



Just nu har jag pippi på fåglar.
De är ju så söta..i stilla format iaf.

Förövrigt så fortsätter jakten på en utebur åt marsvinen, dags att de flyttar ut under sommaren!

Ha en skön dag, nu har jag bråttom till jobb!!!!

Kram

8 kommentarer:

Annbritt Schmützer sa...

Då skulle du få fnatt om du kom till min utställning som har vernissage i mitten av juni.Fågglar fågglar fågglar och några katter!
ha de

Nyanser av vitt sa...

Hej Git
Vilka söta "pippifåglar". Jag har gjort armbandet själv. Du kan beställa av mig på nyanseravvitt@gmail.com Det kostar 199 kr inkl.moms och frakt
Kram Agneta

NataljaOblonskaja sa...

Visst är det en "härlig" tid som väntar oss nu? Det gäller att vara kreativ som tusan för att inte ungarna ska fastna framför tv-spel och dator hela sommaren och komma ut någon gång i augusti bleka och finniga lagom tills skolan börjar.
Nu är sötebrödsdagarna över:) eller så börjar det roliga, beror väl på hur man ser det.
Ha det bra!
Camilla

Livet på Berget sa...

Ja det blir ju ialla fall lite variation när man slipper fara iväg till jobbet under en tid. Kanske barnen kan få en matdag var i veckan. Då har du bara 2 dagar du behöver trolla med och så tar maken säkert maten på helgen:). Fina fåglar och trädäcket blev ju kanon!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Helen sa...

Hej!
Vilka söta små "pippis". Man längtar efter sommarlovet men sen när man kommer in i vanliga rutiner igen är det ändå ganska skönt.
Kram/Helen

Helen sa...

Hej!
Vilka söta små "pippis". Man längtar efter sommarlovet men sen när man kommer in i vanliga rutiner igen är det ändå ganska skönt.
Kram/Helen

Cilla - Vit som snö sa...

Absolut inte helt vilsamt att vara hemma så länge med mindre barn men samtidigt en ovärderlig lyx! För när man jobbar då har man alltid för lite tid till dom tycker jag.
Åhh så gulliga dina fåglar är!
Får också pippi på dom:)
Ha det gott! Kram cilla

Nattmia sa...

Jag hade gärna haft 2 månaders ledigt nu :-) Men så har jag tonårsbarn och de bor ju inte hela tiden hos oss heller för den delen.. Jag får nöja mig med 3 veckors semester i år och det skall bli skönt..

Njut de sista dagarna på jobbet nu ;-)

Kram Mia