onsdag 9 juni 2010

Idag grät jag på jobb..



Eleverna har insett att jag ska sluta.
Några av eleverna är väldigt VÄLDIGT ledsna medans andra är arga, besvikna och oroliga för hur de ska klara sina studier utan mitt stöd.
Att försäkra dem om att det kommer att gå bra ändå är ganska svårt eftersom jag vet hur beroende av hjälp många av dem är.
Jag kan inte hålla tillbaka tårarna när en elev gråter av denna orsaken, det är hjärtskärande....
Idag var jag dessutom på en anställningsintervju, det gick hur bra som helst, besked kommer nästa vecka.
Alltså är det en bitterljuv dag idag.

Bilder tagna av dottern.

Imorgon ska jag hoppa i finkläder o "klackaskor", den enda gången på året jag har det på jobb.
Känns mycket mysko att gå runt finklädd där kan jag lugnt säga! ;)

Ha en skön dag.
Kram

2 kommentarer:

Joyforhome sa...

Aw :( men man förstår ju i alla fall då att man är omtyckt och behövd. Hoppas du får det nya jobbet då :9

Kram Malin

Black Iris sa...

Det måste väl ändå kännas underbart att vara så omtyckt.
Hoppas det går bra i livet för alla barnen utan ditt stöd.

Kram Maidi