tisdag 29 juni 2010

Det som göms..

När jag städade på dotterns balkong så hittade jag detta ljuset från i fjol.
Skitäckligt o det var nära att jag kastade det men då gick snåle-tarmen in o skrek till.
Jag antastade den gamla notboken o byggde ihop en liten påse som det nu får stå i.
Nu kan man alltså ändå elda på det utan att må illa av dess utseende.
Voila´

Idag jobbar blivande maken.
Jag är shoppingsugen, de har ju massor av rea i butikerna..kanske kanske jag besöker dem nu när jag sparade in pengar ljuset ;)
Egentligen behöver jag dammsuga, putsa fönsterna, städa i källaren, stryka..men det skiter jag i med motiveringen att jag inte har lust helt enkelt.

Ha en underbar dag.

Kramkram.





7 kommentarer:

Tina sa...

Säger det Ingen... GO GIRL =)
Du är helt underbar!! Glöm ALDRIG det!!!!!!
Kram Tina

Livet på Berget sa...

Mycket bra motivering! Åk och shoppa istället!
ha de
/Sara

Tina sa...

ville bara titta in ..igen..:-) för att tacka för din hälsning!!
Den betyder mycket för mig.
Ja, ibland är det minsann lätt att hålla sig för skratt när den gula lampan lyser..fniss.. men jag har det oftast bra ändå.. men så ibland kommer dessa dagar eller perioder där jag mår..skit.. men de går över & jag får bara ta det lugnt & lyssna på kroppen lite mer =))

Det är som du skriver... de flesta mår bra av lampan( Solen ) & det gör mig glad. Det är underbart att se hur lampan påverkar de flesta positivt. & positivitet smittar ju..( även negativitet... så jag gläds med de som mår bra av den!!!

Tack fina för din omtänksamhet!!!
Varm kram till dig!!

Elle sa...

Har inte haft tid att sitta vid datorn mycket de senaste dagarna...istället har jag t ex tillbringat en hel dag i stekande sol inne i Düsseldorf. Jag gömde "magen-som-putar-över-bikinin-när-man sitter-upp" under kjol och t-shirt... men lyckades skaffa mig lite cancerframkallande pigment på armar och andra av solen utsatta kroppsdelar.
Människa, man SITTER ju inte med en bikini!!! Har ingen talat om det för dig? *blink*

Gå du på rea! Kläderna du vill fynda är annars borta imorgon - fönstrena och allt det andra försvinner inte!!

Ha en bra dag!
Kram Elle

Sirpa sa...

Hej Git! Sysslorna hemma, hmm...de rymmer inte! Shoppa, mycket roligare!!!
Har det bra!
Kram Sirpa

Black Iris sa...

Skulle behöva frosta av frysen men det går ju inte i denna värmen.
Man måste alltid hitta på något roligare än dessa trista göromål så Shoppa loss för tusan.

Kram Maidi

Maleviks Rosenträdgård sa...

haha.......bäst att du shoppar då :)
Håkan