torsdag 3 juni 2010

Allt är bara lur!

Igår..ljuva sommarvärme, panikletade sommarkläder o alla barnen fint solbrända (ok..lite FÖR brända kanske men ändå ganska fint)
Imorse..solen sken, alla drog på shorts o t-tröja, jag hade en lätt sommarklänning o ut skuttade vi som kor på sommarbete eller vad det nu heter..
Men strax utanför dörren upptäckte jag KYLAN mot mina ben samtidigt som dottern ringer o huttrar:
-Kan du komma till skolan med ett par byxor..jag har shorts o fryyyyser!

Äsch, den där sommaren är bara på lur *fnyser*
Kollar ni på "Celebrity rehab"??
Vissa där vill jag bara skaka om o utbrista "Ta dig samman människa!!" fast på engelska då annars tror de bara man är galen..

Ha det!

Ps. 5 arbetsdagar kvar..nedräkning? Joho det kan du fethajja!

6 kommentarer:

Annbritt Schmützer sa...

Ha ha ha jag hoppas på kallt hela sommaren för då blir det mer folk i butiken..Känner mig som en liten djävul med horn*L*
Titta på kniven mot strupen ikväll det är från Nora
kram

Hem ljuva hem sa...

Här i Kristianstad har vi haft sommars hela dagen. Så ge inte upp den är här fast lite olika temperaturer beronde på var man bor.
Kram Anneli

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken lyckost du är som får ledigt i två (2) månader!!! Det säger jag bara för att jag ska jobba hela sommaren, så gott som. När mina tre äldsta barn var små (har en fjärde sladdis oxå) de är födda varannat år, då kommer jag ihåg att det vara ganska skönt när sommaren var över och vi fick tillbaka "de vanliga" rutinerna igen. Men det är en härlig känsla när man har all den där tiden framför sig=)
Kram,
Regina

Tina sa...

Hej vännen.
Ja, det är inte lätt att hänga med vädrets makter!! Ena stunden regnar det, nästa är det 20 grader varmt & sol, nästa så åskar det för fulla muggar... Men vädret är en av de FÅ ting vi människor inte rår på & tur är nog det ;-)

Jag önskar er alla en underbar helg.
Varm kram Tina

Elle sa...

Tur för dig att du inte är lärare i vår skola...
och då menar jag inte för att du hade sett MIG var och varannan dag *blink*....nej, för här har vi ca 5 VECKOR kvar till lovet!!! Nej, dagar räknar vi ännu inte.

Det blir nog varmt ska du se!
Ha en skön dag!
Kram Elle

Livet på Berget sa...

Oj så skönt med 5 dagar kvar. Kallt har vi här uppe också bara 11 grader men solen lyser ialla fall. Ha en trevlig helg!
Kram
/Sara